Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

SS440, den där Rex Riva Sport är fatastisk och sällsynt, jag viste inte att Rex Werken var igång och byggde sina motorer och mopeder efter femtiotalet men de hängde tydligen med några år till -63. Ser fram mot din tråd :D. http://mo-ped.se/werke/rex.htm
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HVA59 »

Jag är också väldigt spännd på att se mer av Rex Rivan, Både för att det är en otroligt häftig moped, och för att jag själv nästan var på väg att köpa den haha, var nästan beredd att köra hela vägen för att hämta den, tur att du räddade mig från det SS440-80! :lol:
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av SS440-80 »

REX WERKE var tidiga och tillverkade REX FM31, FM40 och FM50:1 som satt på massa cyklar och mopeder.
De var under en kort period på 50-talet andra eller tredje största mopedtillverkaren, sedan så ställde bröderna som ägde fabriken till det ekonomiskt och de var på ruinens brant. De valde att lägga ned tillverkningen i sin fabrik och Phanterwerke tog över och tillverkade RMW:s mopeder och kleinkraftrads tills REX WERKE blev satt i konkurs någon gång 1963-1965 ungefär.

RIVA, COMO, MONACO och förstås SILBER-REX är läckra mopeder och kleinkraftrads från REX.

https://rex-motoren-werk.de.tl/Typen.ue ... -Daten.htm
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Bild
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

GOD JUL på er alla!



Bild
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

God Jul!
FB_IMG_1577184004858.jpg
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Dags att damma av detta ämne i dessa Corona-tider. "Slåss om flest inlägg"-tråden.. skapades av zappafan under en tid då många av oss av olika anledningar var sjukskrivna och uttråkade. Så nu kör vi, högt och lågt. Tankar om moppar och annat i livet, allt med god ton och glimten i ögat förstås.

En katt bland hermelinerna, eller Puch på Crescentloftet. Nä, jag har inte fått tomtar på loftet och övergett Crescentmopederna. Sanningen är att jag alltid intresserat mig för många märken och modeller, men har för enkelhetens skull riktat in på ett märke. Detta för att inte gå helt bananas och köpa allt i min väg.
En moped jag ångrar att jag sålt var Puch Racingen jag köpte i Hörnefors för 1100:- med två motorer. Det enda som saknades var avgassystem och främre bromsskölden. Men den fick gå för att finansiera andra mopedköp och för att ge utrymme. Dessutom var den alldeles för hög för en av oss.
Har ni någon mopedförsäljning som ni ångrar?
Vår Puch Dakota 1975
Vår Puch Dakota 1975
YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjE1MDExMzI7czoxOiJ3IjtpOjU3NTtzOjE6ImgiO2k6NDA2O3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTowO3M6MToiayI7czo0MDoiM2NjNjBiNjZiOWE0ZTVhYjZlNjUyYmY3OTE1ZTJiMTI5OTkzNTNiMCI7fQ==.jpg (76.34 KiB) Visad 10555 gånger
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av SS440-80 »

Att ha gett bort min Monark 1278 Sport, alltså Chromstockholmarn' med 3-vxl Flinta, det känns värre än att ha gjort en dålig försäljning cocos_acc.gif
Gör ont än fast det är 34 år sedan hate-wall.gif
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Micke S »

Det är många hoj- och moppeförsäljningar som jag ångrar :D T.ex. min första Gixxer 1000 som jag köpte ny 2003 och sålde efter 5 år för att köpa en ny Haybusa, som jag också ångrar att jag sålde 4 år senare. Men det var i samband med en hjärtkollaps så jag trodde det var slutåkt men det är det inte som tur är :D

En moppe som jag sålde och kanske ångrar mest är den svarta Zundappen. Den var lite småskabbig men gick som ett as och hade lätt kunnat restaureras till nyskick. Men jag gillade den som den var och den skulle inte behöva bli skådebröd.

Sedan har jag flera MC som jag nu mer vis av erfarenheter inte alls har några planer på att sälja utan de ska lekas med. [motorbike]

Säkert blir det någon moppe framöver, jag håller ögonen öppna efter det.
Bilagor
20200314_135547.jpg
20151101.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

SS440-80 skrev: 14 mar 2020, 13:50 Att ha gett bort min Monark 1278 Sport, alltså Chromstockholmarn' med 3-vxl Flinta, det känns värre än att ha gjort en dålig försäljning cocos_acc.gif
Gör ont än fast det är 34 år sedan hate-wall.gif
Nä men fy, det är något att ångra det.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av HSE »

Ångrar att jag inte behöll en liten Triumf mc för en sådär 50 år sedan. Liten fyrtaktare på om jag minns rätt 200cc. Varit rolig att ha idag...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Micke S skrev: 14 mar 2020, 13:59 En moppe som jag sålde och kanske ångrar mest är den svarta Zundappen. Den var lite småskabbig men gick som ett as och hade lätt kunnat restaureras till nyskick. Men jag gillade den som den var och den skulle inte behöva bli skådebröd.

Sedan har jag flera MC som jag nu mer vis av erfarenheter inte alls har några planer på att sälja utan de ska lekas med. [motorbike]

Säkert blir det någon moppe framöver, jag håller ögonen öppna efter det.
Förstår dig. Den tanken i kombo med limpan är snyggt. Ibland får man bara tag i extra bra exemplar som går fint och pålitliga fastän man inte skött dem på annat sätt än de andra.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Hasse »

Filuren som skapade denna tråd verkar ha gått i ide...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av Raketsport »

Här är en bild på Racingen vi sålde. Digitalkamerorna var inte så bra för 16 år sedan... :mrgreen:
Puch racing 1.JPG
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)

Inlägg av zappafan »

Halloj Glad Påsk osv, hur e läget med alla, känns som det mesta stannat av nu i dessa Coronatider vilket är ju rätt trist, men det kanske inte är att leka med (viruset), hur uppe i norra delarna är det ju rätt lugnt än känns det som.... tanken var att åka på en sån där kryssning i september (hade lovat nån som fyller 50 :not_a_clue: ) Från Vancouver mot Hawaii sen fler stopp & sedermera flyga hem från Australien, känns väl litesådär att det blir av.... :hmm: , tja moppeskruvandet är det lite å inget av , körde "Kåsan" i vanlig ordning i höstas å lyckades tydligen övertala en kvinnlig bekant att köra.... thumb_up
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar