Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

HSE skrev: 27 nov 2019, 17:52 Har inte heller någon telefon som fungerar för det. Eller jag har en i en låda men tröttnade på de giriga bolagen som pungslog mig varje månad på hundralapp eller mer så jag gick tillbaka till den gamla mobilen som kostar mig ett par tior i månaden. Är ju pensionär då får man dra ned på utgifterna!
.
.
Hehe jag bara retas lite med dig HSE. Haft också en old HTC Mobi som ej klarade Swish men batteriet vara dåligt, nytt batteri ca. 600 kr.

Ny smart Mobi Moto C-Puls för 998 kr med större skärm på ICA-maxi. Med super batteri tid = 5-7 dagar utan laddning. Kör Hallon 55+(rabbat oldtimers) 99kr/mån ringer jag hur mycket som helst, surfen används sällan...Pott på 180GB surf nu...smaken är som baken delad. Gråter ej över 99kr/mån när jag hör vad somliga andra betalar.(ex.250-380kr/mån)... :?
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av billykid »

Hmmm...Coola/dyra mopeder på TRADYRA.... 8)

Dom här håller ett högt pris PUCH MC.50...33.500 kr kanske är ett fet & saftigt pris... :?

https://www.tradera.com/item/302482/374 ... puch-mc-50
Bilagor
PUCH MC.50 33.500kr.JPG
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HSE »

Gillar modellen men det där var dyrt för ett renoverings objekt.
TolvNollNio
Inlägg: 783
Blev medlem: 26 jan 2015, 20:46
Ort: Nordvästskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av TolvNollNio »

Sett det varnas för bluff-annonser bland annat i Classic Motor och en annons inlagd på Blocket igår 23:32 på en Zundapp KS50 76:a ihop med en nyare "529" KS50 fick mig att bli misstänksam då bilderna på 76:an är identiska med dom i en pågående Tradera-auktion.

Nu kan det ju vara att någon varit lat och lånat bilder till sin annons från nätet..

Men har ringt på några blocket-annonser med bl.a. Zundapp-motor och fastän det bara var trekvart bort ville säljaren inte ha besök på studs eller kontant betalt.
Ett av hans skäl att neka besök var att han skulle till jobbet på en synnerligen udda tid för att börja nattskiftet på Ikea.
Dagen efter var annonsen borta, måhända han fått betalt via Swish av någon stackare som sen aldrig såg röken av motorn...
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

TolvNollNio skrev: 28 nov 2019, 04:09 Sett det varnas för bluff-annonser bland annat i Classic Motor och en annons inlagd på Blocket igår 23:32 på en Zundapp KS50 76:a ihop med en nyare "529" KS50 fick mig att bli misstänksam då bilderna på 76:an är identiska med dom i en pågående Tradera-auktion.

Nu kan det ju vara att någon varit lat och lånat bilder till sin annons från nätet..

Men har ringt på några blocket-annonser med bl.a. Zundapp-motor och fastän det bara var trekvart bort ville säljaren inte ha besök på studs eller kontant betalt.
Ett av hans skäl att neka besök var att han skulle till jobbet på en synnerligen udda tid för att börja nattskiftet på Ikea.
Dagen efter var annonsen borta, måhända han fått betalt via Swish av någon stackare som sen aldrig såg röken av motorn...
Jag har sett bluffannonser på Blocket också. Bland annat när bilder på egna mopeder annonserat som "farfars gamla moped säljes ur dödsbo" och de hänvisat att mopeden på bilden är den som är till salu. Typ flakmoped för 4000 o.s.v. Bara ett sätt att få snabb swishbetalning och sen lägga benen på ryggen.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av HVA59 »

:shock: Ooo..
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Om det var en orörd originalare, eller åtminstone en orignalare, så hade det forfarande varit huvudlöst dyrt, men nu är det ju ett hopplock.
Vore jag någon av budgivarna hade jag dessutom hoppat av när den helt nyregistrerade användaren med noll omdömen dök upp och började bjuda mot för att sedan i praktiken agera reservationspris. Alltsammans känns mycket märkligt och jag hoppas verkligen att just nyss nämnda ror hem auktionen... :wink:
Senast redigerad av Lolalola den 01 dec 2019, 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
Byrsta
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 jul 2016, 13:43

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Byrsta »

Ja och vad menas med (endast 107 tillverkade) ?
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Ja det undrade jag med. Brandgula sextiosjuor kanske?

Men på Klarvik nu i sommars gick det dock inte närmelsevis lika bra.

https://www.klaravik.se/auction/product ... pp-gts-50/
Byrsta
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 jul 2016, 13:43

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Byrsta »

:lol: :lol: vart är dom andra 106 st ?
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

Shysst objektsbeskrivning "Vet inte vad jag jag ska skriva om den, topp helt enkelt"
Vad hände med skick, skavanker, funktion och vad som är renoverat på moppen. Suck...
Och som ni andra säger, var är de andra 106 st?
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Lolalola skrev: 01 dec 2019, 16:23 Om det var en orörd originalare, eller åtminstone en orignalare, så hade det forfarande varit huvudlöst dyrt, men nu är det ju ett hopplock.
Vore jag någon av budgivarna hade jag dessutom hoppat av när den helt nyregistrerade användaren med noll omdömen dök upp och började bjuda mot för att sedan i praktiken agera reservationspris. Alltsammans känns mycket märkligt och jag hoppas verkligen att just nyss nämnda ror hem auktionen. :wink:
Ja så kan det gå...
https://www.tradera.com/item/302483/376 ... yId=302483
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Raketsport »

Lolalola skrev: 04 dec 2019, 17:10
Lolalola skrev: 01 dec 2019, 16:23 Om det var en orörd originalare, eller åtminstone en orignalare, så hade det forfarande varit huvudlöst dyrt, men nu är det ju ett hopplock.
Vore jag någon av budgivarna hade jag dessutom hoppat av när den helt nyregistrerade användaren med noll omdömen dök upp och började bjuda mot för att sedan i praktiken agera reservationspris. Alltsammans känns mycket märkligt och jag hoppas verkligen att just nyss nämnda ror hem auktionen. :wink:
Ja så kan det gå...
https://www.tradera.com/item/302483/376 ... yId=302483
Hoppsan
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2958
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Inlägg av Lolalola »

Då var det åter dags och alltså ett nytt tillfälle för alla hugade spekulanter att kanske komma över den här för en vettig peng. :)

https://www.tradera.com/item/302483/395 ... ycket-fin-
Skriv svar