övrigt
Re: övrigt
Bland den billigaste bensinen hittas hos ingo per liter vad jag vet .
Vid florahallen kommer det att bli 30 i Skellefteå
Just nu är det 60 .men.när skolan är färdig byggd blir det 30 förbi florahallen skolan i Skellefteå .
Rieju motorn spikar inte trotts för lågt oktantal ? Ska ha 98 oktan.men.kör den på 95 oktan och ändå spikar den inte .vad beror det på ? Kan det bero på etanolet i 95:an som är på 104oktan ? Samt att motorn får 0,5%mer luft ? 95oktan minus 9oktan .kör jag på 86oktan utan etanol ?
Utan etanol kör jag på 93 oktan .etanolet ger +2oktan =95oktan ?
Lagarna från 1952 gäller nationella mopeder och inte klass ett EU mopeden som ej är en nationell moped utan en internationell moped .
Riejun kan inte gå bättre än så här i pluggat skick .men. Sämre kan den gå istället . 45+10= 55km/h .det finns många myter om hel syntetisk 2-takts smörjning .
Tänker köra och handla på fredag morgon . inte riskfritt på isen precis ?
Det är klart väder och fullmåne så det blir minus i natt i Skellefteå
Månljus ger 10 lux i ljus när solen inte är uppe ?
Jag utnyttjar hjulspåren på vintern . nu har jag kört 2,5 månad utan att tanka eller köra på reserven tur och retur kvantum ?
Körde och handlade klockan 07:21 på kvantum med EU mopeden 2020-01-10 .
här uppe är det lugnt vad jag vet och klart väder . hade en gång en Suzuki ts 50 x som vaktades av getingar .den fick stå hela sommaren p.g av ett getingbo stort som en mindre fotboll inne där jag hade den tills en bit in på hösten .nästa år hade vi getingar som dörrvakter där jag bor .