Corona viruset.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Har varit lite vissen i snart två veckor, förmodligen corona som varit löst i Kungälv en tid. Hur länge är ingen som riktigt vet eftersom första fallet utan samband med utlandsresa dök upp av en slump för ett par veckor sedan när en äldre dam med lunginflammation testades fast hon inte tillhörde gruppen som normalt testades. Till almän förvånade var hon positiv :shock: Nå både jag och min dotter har varit krassliga men det börjar släppa nu.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Fy sjutton vad otäckt men oerhört glädjande att det har vänt. Så är du säkert i god form igen framöver :-)
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Ja, var ju inte så väldigt dålig direkt. Lite feber någon dag först, sedan lite ont i halsen och bröstet och lite hosta nu på slutet. Men väldigt trött och matt. Så konditionen är i botten nu :( Men otroligt vad pandemin ställer till det över hela värden!
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Patrik »

HSE skrev: 18 mar 2020, 21:53 Men otroligt vad pandemin ställer till det över hela värden!
Ja, usch.
Torsdag 26/3 stänger Volvo cars tillverkningen och fram till 14:de april ( till å börja med..).

På jobbet tillverkar vi saker bl.a. till Volvo som rullar ner till Gbg med långtradare ett antal gånger i veckan å flera om dagen ibland.

Står Volvo still så blir det ju stopp hos oss också på de maskiner som producerar Volvoprylar..
Får se hur det går med produktionspersonalen och oss övriga i längden.

/P
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Ja min grabb jobbar ju för ett företag som gör delar till mest Scania men även Volvo lastvagnar och alla på hans jobb har denna vecka gått ned på 40%. Tur att regeringen infört att de får 97% av lönen från staten utan prut :D Men det kan ju inte hålla på så här i längden. Själv är jag inne på tredje veckan och blir långsamt bättre men det är segt även om jag inte varit särskilt dålig, men känslan finns att det skulle kunna slå sig på lungorna...
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Du kan hålla koll på syresättningen men en Pulse Oximeter. Jag köpte på mig en del sånt och hjärtstartare när det höll på att skita sig 2012. Det har varit lugnt sedan dess m.h.a medicinering utom förra sommaren när hjärtat började rusa efter ihållande hosta en vecka. Då fick de göra en s.k. elkonvertering som gick bra på första försöket. Så mot den bakgrunden håller vi oss hemma tills spridningen av Coronavirus har gått över.
Bilagor
20200323_103222.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

99% är ju riktigt bra! De mätte på mig när jag fick yrsel efter fått ett träd i skallen som ni minns för ett par år sedan, då hade jag 100% vilket sköterskan sade att de sällan fått, fast då sade den andra sköterskan att hon hade mätt upp det på sig själv :D Men eftersom jag låg pall för yrseln är nog 100% vad man bör ha.
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Ja det värdet ska ligga högt enligt olika källor som jag har sett.

https://www.vardhandboken.se/vard-och-b ... /oversikt/
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Corona viruset.

Inlägg av Patrik »

HSE skrev: 23 mar 2020, 09:09 Ja min grabb jobbar ju för ett företag som gör delar till mest Scania men även Volvo lastvagnar och alla på hans jobb har denna vecka gått ned på 40%. Tur att regeringen infört att de får 97% av lönen från staten utan prut :D Men det kan ju inte hålla på så här i längden. Själv är jag inne på tredje veckan och blir långsamt bättre men det är segt även om jag inte varit särskilt dålig, men känslan finns att det skulle kunna slå sig på lungorna...
.

Ser ut att bli permitteringar till veckan, beroende på permitteringsnivå så blir det lite olika lönesänkningar men de flesta hamnar nog runt 92,5% utav sin ordinarie lön.

/P
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Uppdatering om mitt läge, var segt men jag körde mig helt återställd onsdag torsdag och satte igång att jobba hårt i trädgården i torsdags. Men fick lite återfall på lördag, ont i halsen, hostade upp lite slem och kände mig lite allmänt yr. Så är fortfarande läget idag så det är segt :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

HSE skrev: 30 mar 2020, 07:41 Uppdatering om mitt läge, var segt men jag körde mig helt återställd onsdag torsdag och satte igång att jobba hårt i trädgården i torsdags. Men fick lite återfall på lördag, ont i halsen, hostade upp lite slem och kände mig lite allmänt yr. Så är fortfarande läget idag så det är segt :(
Ta det lugnt så inte Viktor och Pricken blir utan husse :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Glöm inte Nicke!
CFB00B2F-236D-45D0-90CD-BA55AEB4045C.jpeg
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Javisst ja, jag börjar nog bli senil :D

Siri och Svea på bild
Bilagor
Svea leker.jpg
Siri3.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Corona viruset.

Inlägg av HSE »

Söta :D
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Corona viruset.

Inlägg av Micke S »

Hoppas du är frisk nu HSE :)
Vi har klarat oss än men det verkar som de flesta blir smittade förr eller senare och är nog förklaringen till hur antalet nya fall blir mindre med tiden som t.ex i Kina. Antingen blir man först mer eller mindre sjuk men åtetställd och immun för en tid. Eller så avlider de som inte har turen att klara sig.

Själva är vi väldigt försiktiga oavsett det gör nytta eller ej. Mat beställs via nätet och lämnas på trappan här. Men ibland måste man ta en tur och t.ex. besöka ICA för att hämta ut försändelse. Då är jag där före alla andra och slipper trängas. På bilden är klockan 06.59 och gallret dras upp om en minut :-) Sedan vips iväg och hem till hustru och katterna innan overallen åker på för jobb i garaget.
Bilagor
20200408_065929.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar