Förgasare.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
jutte

Förgasare.

Inlägg av jutte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar lite över förgasarproblematiken, trimförgasare typ 17-20mm.
Vissa påstår att det funkar bra med en förgasare från en nyare kinamoppe, men det jag funderar över är hur bra blir om en förgasare från en nyare 4 taktsmotor monteras på en 2 taktare.
Någon som har mera insikt i ämnet än vad jag har? <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror på vad det är för förgasare. Har pysslat och pysslar fortfarande en del med kinesiska 4taktare som baserats på Hondas gammla Monkeybikemotor.

Till dessa finns en rad förgasare. Vissa av avancerad typ, med acc pump och andra lustiga påhitt, själv har jag hållt mig med dom enkla förgasarmodellerna. alltså vanliga rundtrottel förgasare. Jag ser inget hinde varför dessa inte skulle kunna användas på en 2taktare istället. <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vanliga förgasare utan massa krimskrams som Nymans2013 snackar om, funkar på både 2-takt som 4-takt. Är alltså universala. (Dellorto, Mikuni m.m.)

Men sen finns det förgasare som är "byggt" för 4-takt. Med en massa krimskram. Hur dem fungerar på 2-takt vet jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar