Vad blev det till kvällsmat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av billykid »

billykid skrev:
T M skrev::twisted:
Nåt enkelt efter påsk festen
slider_score.gif Chorizo hemlagad hummus bröd med morot & rödbeta slider_score.gif
Hummus.jpg
Det klan vara nåt TM...lite old svar, men lite mera gräs matta på den då... slider_score.gif

Mike S the Bike äter gott ser jag... :mrgreen:
Kom å tänka på en slogan vi körde med en kille på jobbet som hette Mickael.
Dont take the bike thoo town Mike, and leave the crak pipe at home. If you most goo....
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av T M »

:twisted:
Blev kikärter/svartögda bönor + lammfärsröra med rödlök & solrosfrön med en gnutta moruga s chili
Ersätter man färsen med råstekta rotfrukter blifver det en vegetarisk rätt (steker i rapsolja)
Flexigan.JPG
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

I kväll blev det julmat som lagades hemma. Dopp i grytan, Janssons, skinka med stark senap och äppelmos, sillsallad, rödbetssallad och ägghalvor med räkor och inlagd sill m.m. De som testades för första gången var köttbullar som gjordes på Älgfärs. Det var lika gott som riktigt bra vanliga köttbullar :) Jag har fått färsen av en kompis som jagar.
Bilagor
20171221_182820.jpg
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Raketsport »

Smarrigt, älgfärs är gott. Har redan gjort köttbullar, men det blev lite bakning idag.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av billykid »

Micke S skrev:I kväll blev det julmat som lagades hemma. Dopp i grytan, Janssons, skinka med stark senap och äppelmos, sillsallad, rödbetssallad och ägghalvor med räkor och inlagd sill m.m. De som testades för första gången var köttbullar som gjordes på Älgfärs. Det var lika gott som riktigt bra vanliga köttbullar :) Jag har fått färsen av en kompis som jagar.
.
.
Verry nice. Personligen tycker jag om Älgfärs blandat med fläskfärs, ger en smak av vilt. Då jag ej nu mera har nån tillgång av älgkött från jägare...så smakar det bättre!
Min gamla fru/tjej bor ej i ORSA mera, svärfar gått bort tyvärr.....priset för mig blivit för högt..En Tjälknöl av älg...mums filli babba.. :(
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Jag trodde också att det skulle vara viltsmak men kände inte det. Det kan kanske bero på att jag har smak men inget luktsinne av någon anledning. För ett eller ett par år sedan när jag höll på med fosforsyra för att ta bort rost hade jag den lukten i näsan i en månad efteråt. Efter det har jag nästan inget luktsinne kvar och det kan säkert göra att man inte känner smaker fullt ut. Normalt gör det inget för mat smakar gott men det finns ju situationer när det är viktigt att ha bra luktsinne som om det t.ex. är gasläckage eller börjar brinna :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Hasse »

Nä, nu är det dags för kvällsmiddag!

Bild
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Får du en hel bit? Det har jag inte råd med som pensionär. :shock:
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:Får du en hel bit? Det har jag inte råd med som pensionär. :shock:

Håller på att öva. Hade "tänkt" ta pension våren 2019, då,(om jag är vid liv) är jag 61 år och 8 månader. Får väl se hur det blir :wink:
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Micke S »

Klokt, då blir det enklare att gå ner på en halv brödbit sedan. Vad härligt, då är du fri om bara ett år :D
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Hasse »

Micke S skrev:Klokt, då blir det enklare att gå ner på en halv brödbit sedan. Vad härligt, då är du fri om bara ett år :D

Jo, har ju förmånen att vara så pass gammal så regeringen inte kan hindra mig från att gå vid 61 med nuvarande förslag.
Ingen nöd för mig, jag kan äta snö... :mrgreen:
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Re: Vad blev det till kvällsma

Inlägg av Raketaren »

Hasse skrev:
Micke S skrev:Klokt, då blir det enklare att gå ner på en halv brödbit sedan. Vad härligt, då är du fri om bara ett år :D

Jo, har ju förmånen att vara så pass gammal så regeringen inte kan hindra mig från att gå vid 61 med nuvarande förslag.
Ingen nöd för mig, jag kan äta snö... :mrgreen:

Tur det har kommit lite då i Ullånger oxå...nu har du ju chansen att ta in och frysa in lite snö som du ju verkligen tycker om..så har du ju lite även för snöfattiga vintrar.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Patrik »

Dagens lunch på jobbet blir en sådan här:
WP_20180122_06_08_17_Pro (2).jpg
Var å handlade igår framåt kvällen och slet med mig några lådor då det var typ 3 för 59:-.
Har för mig de här är rätt ok så det blev tre likadana lådor.


/ P
Användarens profilbild
T M
Forumsponsor
Inlägg: 1528
Blev medlem: 30 maj 2013, 08:16
Ort: Mellanöstern i Halland

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av T M »

:twisted:
Var å handlade, kom över en fin bit hamburger bog för en human summa plus en liter lantmjölk för ½a priset
Tillverkade en ugnspannkaka av detta, ägg, bovetemjöl och havregryn
Blev lite lattjo färg då Boveten inte är vitt mjöl :P
Blefvo en hel plåt dvs sex portioner för runt tjufem nordinarer (sek)
Gnägg.JPG
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Vad blev det till kvällsmat?

Inlägg av Patrik »

Fick slänga på lite på grillen igår igen. Bild
Bild

:)

/Patrik
Skriv svar