<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jodå körde en gammal ammazon en gång på ett stift
den gick så bra så jag var tvungen o ut o prova <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det kan ju alltid vara kul att höra om gammla volvo motorer och potatisar.
Men nu tänkte jag göra ett seriöst försök att få ording på sachen till vårens rallyn.
Så för att slippa ta bort svänghjulet så lossar jag kabeln till kondensatorn och kopplar en ny (orginal) kondensator till dödar kabeln så får vi se.
Problemet med att den hackar när den blivit varm och främst när man släpper lite på gasen, trodde först att felet låg på bränsle sidan med förgasar rengöring hjälpte ej, ej heller med olika munstycks inställningar. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byt brytare och justera avsåndet. Om ramlagrena är glappa så kan den gå bra på fullgas och vid delgas på belastning. Om man släpper lite på belastningen "vobblar" vevaxeln och brytaravståndet varierar. <!-- </EdIndex> --></div>