Så där har du kopplingen till California-vit

Ratt i bakelit, California-vit.. var det väl någon som sjöng

Har en fråga ? Var inget rost på under kanten för bakluckan på bilen (ej luckan) som måste lagas...Peter Holbrant skrev: ↑21 aug 2021, 07:55 Jodå sitter en extra spolare och pump i höger balja.. Min pump saknas dock gissar som man alltid gjorde snodde den för sätta fram när pumpen havererade där.. Nu å andra sidan fungerar inte torkarmotorn heller. Konstaterade detta härom dagen när jag drog el i och till luckan. Vem vet möjligt jag fixar detta vad det lider om man nån gång råkar ha för mycket fritid. Men ligger rätt långt ner på listan "Gregers rullande renovering" i alla fall... Sådana smådetaljer lär hinnas med om absolut först två säsongers fixande..
Insåg i går efter farit omkring för klippa mig köpa skjorta och handla presenter lite mat tankat bilen med mera att renoveringen nått den fas att de behövdes en förtydligande text för att slippa onödiga frågor... Men snabbt fixat med en vattenfast tuschpenna..
263.jpg
Åjo nog fanns de rost där.. Tja under luckan vart de inte så svårt 3plåtar mest eftersom min bil inte är tänkt bli en utställningsbil.. Men däremot vill jag ju gärna draget ska sitta ordentligt på plats och vara trafiksäkert... Original kan du tänka dig plåten som ett +(plus) en plåt innifrån som sticker ut och bildar falsen där övre och nedre plåten fogas ihop som ett L uppifrån och ett upp och ner vänt L nerifrån blir alltså en trippel plåt som bildar kanten..billykid skrev: ↑23 nov 2021, 06:59Har en fråga ? Var inget rost på under kanten för bakluckan på bilen (ej luckan) som måste lagas...Peter Holbrant skrev: ↑21 aug 2021, 07:55 Jodå sitter en extra spolare och pump i höger balja.. Min pump saknas dock gissar som man alltid gjorde snodde den för sätta fram när pumpen havererade där.. Nu å andra sidan fungerar inte torkarmotorn heller. Konstaterade detta härom dagen när jag drog el i och till luckan. Vem vet möjligt jag fixar detta vad det lider om man nån gång råkar ha för mycket fritid. Men ligger rätt långt ner på listan "Gregers rullande renovering" i alla fall... Sådana smådetaljer lär hinnas med om absolut först två säsongers fixande..
Insåg i går efter farit omkring för klippa mig köpa skjorta och handla presenter lite mat tankat bilen med mera att renoveringen nått den fas att de behövdes en förtydligande text för att slippa onödiga frågor... Men snabbt fixat med en vattenfast tuschpenna..
263.jpg
Vore om tipps & glad hur du löste det, jag vet att det är ett problem med massa plåtar/vek som går i hop där.