Trimmade veteranmoppar. Åsikter

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Skåning
Inlägg: 254
Blev medlem: 22 apr 2018, 07:42
Ort: Lund

Re: Trimmade veteranmoppar. Åsikter

Inlägg av Skåning »

Men om man nu gör sig besväret med att ta A-behörighet varför då inte köra (en laglig) mc i stället för trimmad moped?!? :roll:

Det ena utesluter såklart inte det andra, men tror knappast att en trimmad moped kan mäta sig i "rolighet" mot en riktig mc, ivf inte under några längre stunder... Personligen tycker jag att tjusningen med att köra moped just är att "de är bara mopeder". Hade jag velat köra fortare, bättre, längre så hade nog någon form av MC varit det självklara valet för mig, är ju typ så mycket bättre på allt.
Andreas.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Trimmade veteranmoppar. Åsikter

Inlägg av HSE »

Visst är en laglig mc mycket bättre men det handlar för mig mer om att återuppleva känslan från när jag var 15 :D Lite mer trim för att vikt kompensera bara...Vill komma upp för samma backar som då, 15 kg mer märks.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Trimmade veteranmoppar. Åsikter

Inlägg av umekille »

De får ju bara köras på inhängnat område om man skall följa lagen
så....
Mackanfs1
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 sep 2019, 16:05

Re: Trimmade veteranmoppar. Åsikter

Inlägg av Mackanfs1 »

Jag har åkt mopedrallyn i 9 år och jag skulle tro att snittfarten är ca 35km/h för mig. Det som är otäckt är alla idiot omkörningar i kurvor och innan ett back krön, det verkar som en del vill hävda sig och visa hur fort moppen går. Jag tycker det är ok att köra trimmat men man ska köra med omdöme vilket det är väldigt många som inte gör.
Skriv svar