Förlängd Volvo 240...243 Limo

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Förlängd Volvo 240...243 Limo

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla hälsningar bil byggare billykid!! VOLVO 243 LIMO

Slänger in en bild på lång Volvon som jag + några kompisar gjorde! :D
Vi var ett gäng på 3st glada grabbar i från norra dalarna...tänkte att en limo skulle man ha, så att man kunde få plats.. :!:
Hmm sagt å gjort, vi förlänger en bil...***L*** :lol:
Jag kan svetsa & håller med svets + plåt, de andra hadde några gamla Volvos, som skulle skrotas.
Vi tog en 245 framdel för längde 120 cm och satte dit en bakdel från en 242:A...mittre extra dörrstolpar togs från en 140:A...mm...
PS kompisen tyckte att det räkte med en dörr höger bak, ganska smart tänkt....ingen kan då ramla ut i trafiken + att bilen blev starkare :idea:

Bild

Kan tala om vid regbesiktningen i Falun. Gastade besktningsmanen det här går inte! Jag fick rulla ut bilen samma väg jag kom in & även gå in till kassan å få igen pengarna! :cry:

Skam den som ger sig, närmsta nästa regbesiktnings ställe var Borlänge! Ringde ditt å fick en tid på eftermiddagen, åkte raskt dit! :arrow:

Bilen gick igenom med 3st 2:OR
1.)Godkände inte min vågsedel. Fixad en ny!
2:)Att jag fick ta bort stolarna i mitten, annars för hög vikt på fram axeln.
Bilen regades för 3st passagerare + föraren! Tog bort stolarna i mitten (dessa satte givetvis tillbaks sen)
3.) Lös kardanaxen.
Hadde glömt att skruva fast kadanaxeln fram & bak. Tänkte väl att den vibbrerad väldigt mycket ????

Efter åtdragning av kadarnens alla blutar gick den perfect, den är ihoppsatt av 2st kadaner och ganska lång hehe. PS åkte ca 15mil med lös kardan. :o
Fick höra sen att man inte ska skarva en kardan på mitten, men den funkade 100% utan obalans :!:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha, snyggt byggt! :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->F-n va säker du e :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->brutalt bygge slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:urock: <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slider_score.gif :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en sån som kallas fyllhäck i bland dom motorburna ungdomarna. staff_gemini-1.gif mefipallina_yahoo.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Det är en sån som kallas fyllhäck i bland dom motorburna ungdomarna. staff_gemini-1.gif mefipallina_yahoo.gif
Fylla med folk eller för fyllefolk? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ni har varit noga med kofångarna ser jag. De va inte dom minsta ni hitta, men det är väl för att man ska kunna sitta på dem å dricka öle eller hur :D <!-- </EdIndex> --></div>
Duett_Anders_
Inlägg: 236
Blev medlem: 17 jun 2008, 23:00
Ort: Överum, Västervik

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket frän :D Har själv en 242 -75 <!-- </EdIndex> --></div>
umekille
Inlägg: 1513
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->spocht_winner funniesteveraward slider_score.gif mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er alla glad...å även de som skulle vara sura.... :nod:

Tusen tack för alla trevliga, posetiva omdömen thankyou_blue thankyou_blue

Hmm det var meningen att vi skulle ha en bil till fest resor, men nu blev det inte så!
Jag har alldrig varit full i den bilen inte heller mina vänner tyvärr kanske man kan säja.
Det blev hellt enkelt inte av men några större fylle resor, som kanske var tänkt :cry2:

Men min kompis var till Polen med den, du kan tro att dom myste när dom kör upp på färjan med
Limon och parkerade brevid 2st Polska Fiater full packade med Polska bär plockare, som satt
inpackade liknade sadiner bland alla prylar dom har med sig i sina små Fiater på väg hem till Polen HA HA HA

Skrattar än idag när jag tänker på det...det gick ju nästa 2,5 fiat mot lång Volvons längd.

staff_gemini-1.gif :Wow: staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Om dom inte är långa

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallo igen! Om man inte förlänger Volvos kan man ju platta till dom lite ***L**** biggrin

Det var populärt att choppa bilar när man var yngre….så lägger in en bild på en jag choppat... :car:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar