Dagens bild eller detta hände idag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av SS440-80 »

Jaha... Ännu en svensk klassiker som går i graven 🙄
När jag var liten så fanns Baddare på affären (även i Dalarna 😄)
Nä, det där jävla Göteborgskex kan ta och stoppa upp sin produktion någonstans där solen aldrig lyser... Trots att jag är näst intill beroende av Ballerina, så har jag bestämt mig. Kan de inte göra dem i Sverige, då kan de fanimej skaffa kunder utomlands också 😠

Samma sak med Findus. För profitens skull, så kan de inte ha svenskodlade grönsaker 💰💰
Senast redigerad av SS440-80 den 10 dec 2021, 21:06, redigerad totalt 2 gång.
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Göteborgs kex är ju ägt sedan länge av Norrmännen så de har ju inte någon direkt koppling till Sverige utan flyttar glatt produktionen. Baddare har inte producerats alls sedan Coronan kom då det är en gammal maskin som fodrar mycket personal, innan körde de fram minde mängder för fabriks försäljning två gånger om året. Jag kommer inte heller att köpa deras produkter i framtiden. Min mor var föresen förman där innan hon gick i pension så vi var där några gånger på familjedagar och tittade på tillverkningen, då fick man äta så mycket man orkade och fick med sig en påse var därifrån, det var tider det :D
Senast redigerad av HSE den 11 dec 2021, 09:28, redigerad totalt 1 gånger.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av umekille »

Kolla på en film om "Trollhätte Glass" från 50-talet...det var bekymmersfria tider
most of the time :D
https://www.youtube.com/watch?v=kTAmzpda9R0
Bild
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Härliga tider :D Mina trakter och jag var med då...
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Efter 70 minuters köande fick jag mina baddare i dag :D
441CB5D5-FB13-4086-865D-C11F4AAC494E.jpeg
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Ser ur som jag får köa igen :shock. :https://www.kungalvsposten.se/nyheter/n ... 1.73967275.
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av SS440-80 »

mefipallina_yahoo.gif
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Satt fast i kö en halvtimme när vi körde hem från stugan på Kinnekulle. Flygvapnet hade en övning så de startade och landade Gripen på en rak vägsträcka mellan Lidköping och Trollhättan.

Tog ingen bild men mäktigt när planen strök tio meter över biltaket under landningen :D Mums för en flyg galen som mig, frugan var inte lika glad över dånet...

Inte så många år sedan de grävde bort fickorna de hade efter vägen för att tanka och klargöra planen. Bortkastade pengar som så mycket annat försvaret gjorde då, nu är det upprustning som gäller igen.
Användarens profilbild
HVA59
Inlägg: 1220
Blev medlem: 23 feb 2017, 21:21
Ort: Norraskåne

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HVA59 »

Det var det värsta jag varit med om... Helt plötsligt utan förklaring så kan jag logga in på forumet igen!
Vet inte exakt men var väll närmare ett år sen jag helt plötsligt inte kunde logga in längre, och varje gång jag försökt sen så har sidan bara hängt sig varje gång så jag inte kunnat logga in. Nu helt plötsligt funkar det!

Har inte hänt mycket med mina futtiga mopedprojekt "sen sist" tror jag, men kan ju uppdatera det lilla som skett nu i alla fall :)
Skruvat lite med en tidig Fuchs påhängsmotor och en Fram-King med Victoria MS50 motor men det är nog typ allt...
Råkade ramla in i en tråkig depressiv cykel som inte vill släppa riktigt och har sen inte haft orken att ta tag i något helt enkelt. Är skittråkigt men så fort man får lite sug efter att skruva på nån gammal manick så slutar det alltid med att man står och stirrar i luften och undrar vad det är för mening med det. Så därför har inte mycket hänt. Men nu har jag ju möjligheter att ställa frågor när jag behöver hjälp i alla fall :)

Känns skönt att kunna logga in igen i alla fall, även om det kanske är en minus för forumets del...
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...

/Erik
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Skönt att ha dig tillbaka, saknat dig. Låter som du blivit lite utbränd, för många projekt kanske... Jag har inte heller fått gjort mycket på moped sidan. Trädgården tar mycket tid och så har jag pysslat lite med mina modellflygplan också, har ju dragit på mig en samling där också :)
Användarens profilbild
SS440-80
Forumsponsor
Inlägg: 951
Blev medlem: 20 okt 2014, 21:33
Ort: Fredriksberg. Dalarna.

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av SS440-80 »

Otäckt besvärligt varm nyårsafton... så i brist på snö och skoteråkning, så fick det bli en sista moppetur för i år.

GOTT NYTT ÅR! ✨️🥂🍹🎉✨️
20221231_115627.jpg
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Ja Gott Nytt År på er alla!
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Patrik »

Idag hände det!

Loggade in här för första gången på "ett bra tag".

Har väl inget bra ursäkt att komma med men jag kan väl lägga upp några bilder på saker som hänt senaste året. :)

Både en katt å en hund har lämnat oss men papillonhanen Ossmo har flyttat in.
Ossmo
Ossmo
Fick honom av uppfödaren som vi köpte Jesko utav då hon trappade ner utav hälsoskäl.

Nu skall jag jobba lite.

/ P
HSE
Inlägg: 5521
Blev medlem: 01 apr 2012, 23:00
Ort: Romelanda

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av HSE »

Kul att höra av dig, fin vovve!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor
Inlägg: 5459
Blev medlem: 15 sep 2012, 23:00
Ort: Västerås

Re: Dagens bild eller detta hände idag

Inlägg av Micke S »

Håller med HSE, vilken gullig hund ! Jag skulle också gärna ha en hund men tror det kanske är bäst att stå över med hänsyn till våra två älskade katter.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Skriv svar