Avtrimmat..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Avtrimmat..

Inlägg av Peter Holbrant »

Så då vart kungen inte lika kunglig längre... Avpotensifierad rejält 2vxl färre som ritovev steg 3 och mycket annat..
från 86 till 35-38 på raksträckor hade rent utav toppat 42 men de måste vart nerförslut..
Visst kändes de lite i hjärtat, men ska bli dotterns reservmoped..
kun5.jpg
Vart ändå riktigt förvånad själv över hur bra den går med originalcylinder som förgasare och drevning.
Visst fick sig ett 28mm avgas de minsta jag hade blir dock ett underliggande inom kort- Men släpade omkring riktigt bra
på 100kg gubbe och behövde bara växla ner 2 gånger i väl befogade backar..

Dottern nöjd med kungen ändå. Tycker den är cool och gillar den glittriga sadeln men behöver en tvätt och lite puts.
Å peppar peppar jag själv nöjd åxå kommer säkert "låna" den själv även i denna version.
Någon gång i alla fall för vart inte helt tråkigt köra original heller..
kun6.jpg
kun7.jpg
Någon mer än jag som avtrimmat en moped för "bygga" åt det hållet känns det inte helt vanligt??
Användarens profilbild
Patrik
Inlägg: 5006
Blev medlem: 28 jun 2009, 23:00
Kontakt:

Re: Avtrimmat..

Inlägg av Patrik »

Peter Holbrant skrev: 18 apr 2023, 20:53
Någon mer än jag som avtrimmat en moped för "bygga" åt det hållet känns det inte helt vanligt??
Nä det har inte hänt.

Men förstår det fullt ut.


/ Patrik
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor
Inlägg: 7308
Blev medlem: 28 jan 2011, 00:00
Ort: engelsberg

Re: Avtrimmat..

Inlägg av erlan »

Nä inte avtrimmat, men om man optimerar allt det inte finns mått på, så kan man få dom att gå ganska bra.
bara balansera en 2v sachs ökade toppfarten 3 km/h, på en i övrigt "otrimmad" motor.

erlan
Skriv svar