Tjänstevikt på Crescent 1125?? Och lite renoveringsfrågor!

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Mr Tripp
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 apr 2010, 23:00
Ort: Uppsala

Tjänstevikt på Crescent 1125?? Och lite renoveringsfrågor!

Inlägg av Mr Tripp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Crescent 1125

Bild

Vad väger denna vackra skapelse?
Har precis fått veta att jag får den (!!) av min äldre bror som ärvt den av vår morfar som faktiskt jobbade som svetsare på nymansverken i Uppsala.

Tänkte fixa i ordning den och faktiskt bruksanvända den till och från affären bla. =)

Jag har inte ägt en moped på lääänge. Det krävs väll åtminstone en trafikförsäkring på den. För att kolla vad det skulle kosta vill försäkringsbolaget att man fyller i tjänstevikt. Vilket jag inte vet iom att jag inte kunnat hämta mopeden ännu.

Så min fråga igen. Vad väger skönheten?


Renoveringen:
Passar packningssattsen ( http://rinab.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=2937 ) från RINAB min motor?
Det vore nämligen PERFA! :D [/url] <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dumheter, vad ska de med det till? :x

Och förresten, försäkra skönheten genom nån veteranklubb istället, så får du en helförsäkring till bråkdelen av priset som de vanliga bolagen tar för bara en trafikförsäkring.

Ring runt till de lokala veternklubbarna där du bor, eller nån rikstäckande, det är det klart bästa sättet att spara pengar. Dessutom brukar de ha rabatter på närliggande firmor, typ Mekonomen och sånt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->32 kg väger den enligt ett dokument.
Konstigt att de vill ha tjänstevikt, har aldrig hört det tidigare.
För trafikförsäkring vill de oftast bara veta märke, modell och årsmodell (ramnummer en bonus). <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Mr Tripp
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 apr 2010, 23:00
Ort: Uppsala

Inlägg av Mr Tripp »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:32 kg väger den enligt ett dokument.
Konstigt att de vill ha tjänstevikt, har aldrig hört det tidigare.
För trafikförsäkring vill de oftast bara veta märke, modell och årsmodell (ramnummer en bonus).
If ville ha 66:- i månaden
Det kan det va värt tycker jag :D <!-- </EdIndex> --></div>
frippegubben
Inlägg: 193
Blev medlem: 19 apr 2010, 23:00
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Inlägg av frippegubben »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, kanske inte så hutlöst.

Men jag tror jag betalar strax under 300:-/år för helförsäkring genom Karlskoga Motorweteraner för min moped. Och nån hundralapp mer för motorcykel. Och det låg runt 600:- när jag hade en bil helförsäkrad där för några år sedan.
Till det kommer visserligen 200:- i medlemsavgift, men eftersom jag har flera försäkringar och dessutom ett antal procents rabatt på Mekonomen och några däcksfirmor så går jag garanterat plus på medlemsavgiften. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->66:- i månaden var mycket bra pris. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar