Se där trots värmen frös helvetet till is...

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Peter Holbrant
Forumsponsor
Inlägg: 815
Blev medlem: 26 feb 2016, 22:08

Se där trots värmen frös helvetet till is...

Inlägg av Peter Holbrant »

Se på fan! Där står den jäkeln och skäms!! Onekligen frös helvetet till is i kväll. för det absolut mest otänkbara hände.
Inte utan att man tappa tilltron till mänsklighet och gud..

Min Romet med unikt trygga Dezamet motor. Ja en klippa och en verklig fast punkt i tillvaron! Valde i kväll att haverera. Alltså stopp under färd utan möjlighet ta mig hem. Något efter alla mil ja inte ens kunde tänka vara möjligt! Då de aldrig någonsin hänt mig med någon av dessa polska unikt pålitliga överdimensionerad fantastiska maskiner Romet/Komar.

För jag har minsann lyckats haverera dem alla ja Sachs , Zundapp, Kreidler Puch ja oavsett märke eller modell! Så nog tusan har de
havererats minst någon gång! Ja de flesta flera gånger. Men aldrig dessa Polacker!
De har alltid stått redo ta över bleka kopiors roll, att alltid ta mig både dit och hem, ja alltså alltid och utan undantag!!

Men tydligen kan även dessa maskiner haverera! Å det var inte ens en naturkatastrof eller kärnvapen som behövdes för att stoppa denna Polack. Utan bara ett enda ynka hjullager!!

Jaja blir till byta lager och det går väl fort men tilltron har fått sig en törn och det kommer krävas många mil innan den är tillbaks..
r119.jpg
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Se där trots värmen frös helvetet till is...

Inlägg av Lolalola »

Ja man blir liksom inte arg... Man blir besviken!
Skriv svar