Råkade köpa lite skrot, vad passar vart?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
lasslo
Inlägg: 135
Blev medlem: 16 jun 2009, 23:00
Ort: Löddeköpinge , Skåne
Kontakt:

Råkade köpa lite skrot, vad passar vart?

Inlägg av lasslo »

Jag råkade ropa hem lite grejor på tradera, det var billigt och nära… och jag behövde baksvingen till Honda :o

Allt annat som följde med, har ni koll på vilka mopeder det härstammar från? Jag har inte koll och det skulle vara bra att veta lite om grejorna. Om nån skulle behöva nått eller om jag ska ta med det på en marknad nångång och försöka bli av med nått.

Den märkliga kåpan med zündapp racing texten verkar komma från en Honda scooter från tidigt 2000 tal hate-wall.gif

Den konstiga röda framgaffeln är oanvänd
Bilagor
IMG_1830.jpeg
IMG_1836.jpeg
IMG_1833.jpeg
IMG_1832.jpeg
IMG_1831.jpeg
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator
Inlägg: 2971
Blev medlem: 25 jun 2010, 23:00

Re: Råkade köpa lite skrot, vad passar vart?

Inlägg av Lolalola »

Det verkar vara två svingar/vaggor till Dakota, en pakethållare till Florida, en Husqvarnagaffel, en gaffel till Monark som nog de blå skärmarna hör till, en lampkåpa till Honda MT och ett Buffalo med modernt kopplingshandtag som nog satt på Montana och sånt där. Kanske Zündapp 529.
lasslo
Inlägg: 135
Blev medlem: 16 jun 2009, 23:00
Ort: Löddeköpinge , Skåne
Kontakt:

Re: Råkade köpa lite skrot, vad passar vart?

Inlägg av lasslo »

Tack för svaret
Misstänkte att svingarna var Dakota och dom blå skärmarna typ monark.
Styret med ljusomkopplaren har kabeldragning inne i styret. Det har jag aldrig sett förut. Hade nyare Monza och Montana det? Inget jag minns från förr.


Fick med en större pakethållare oxå, den känns för grov för moped. Är kanske till nån mc? Verkar oanvänd iaf 👍🏻
Bilagor
IMG_1838.jpeg
IMG_1837.jpeg
Skriv svar