Crescent 1159 Transport

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Grögge
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 apr 2024, 07:24
Kontakt:

Crescent 1159 Transport

Inlägg av Grögge »

Hej!
Jag kan ingenting om veteranmopeder men har nyss köpt Crescent 1159 transport från 60-talet. Jag har fortfarande inte sett eller hämtat moppen men har nu köpt den för 3 000 kr, vilket känns som ett bra pris med tanke på att bara en Sachs-motor oftast kostar mycket mer än så.

Jag tänkte bara kolla vad folk vet om dessa och hur mycket den är värd. Enligt förra ägaren så ska allt fungera som det ska och allt den behöver är bara en service då den har stått ett tag. Förutom det så vet jag inte så mycket mer om den, ser ut som att den har blivit renoverad någon gång då färgerna inte ser ut som någon fabrikskulör, men det är lite oklart. Bifogar den enda bilden jag har på den.

Skulle uppskatta all hjälp jag kan få med information om modellen, värde och vad man ska fixa för att bevara/öka värdet på den!

https://ibb.co/7tVr1kC
Bild
umekille
Inlägg: 1515
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Re: Crescent 1159 Transport

Inlägg av umekille »

slider_score.gif för de pengarna har du gjort en fytusan god affär!! slider_score.gif

Bild
Mumkas
Inlägg: 123
Blev medlem: 07 aug 2021, 15:18
Ort: Lidingö

Re: Crescent 1159 Transport

Inlägg av Mumkas »

Helt enig över en bra affär och även om den varit utan motor tycker jag. Du behöver inte göra nåt för att öka värdet på den, men jag skulle köra den som den är och bara serva och se till att bromsar och reglage är ok. Till en början, sen vässa lite men det är ju klåfingriga jag det. :lol:
Skriv svar