Problem med postnord?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
umekille

Problem med postnord?

Inlägg av umekille »

Jag har beställt delar från Mekster.
Saknade paketet så jag sökte igen
det. Då har det legat o gått i retur
igår utan att jag blivit meddelad.
Det står sms fungerar inte.
kollade på mekster och där
var det fel telenummer.
Men har dem slutat skicka
mail o pappersavi? Nu får jag
betala 128:- i returfrakt till
mekster. :(
Användarens profilbild
ESGEE

Re: Problem med postnord?

Inlägg av ESGEE »

Vilket skit
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
HSE

Inlägg av HSE »

Liknande som när jag köpte ett bildäck, ett annat fraktbolag men samma resultat... Däcket i retur för att de sade att de inte fått svar på aviseringen och jag fick betala dyr returfrakt :evil:
Användarens profilbild
aussiebob

Inlägg av aussiebob »

Det är väl ett led i Postnörds försämring och fördyring. Kan dock rekommendera deras app, där dyker paketen upp så att man inte missar dem.
umekille

Inlägg av umekille »

aussiebob skrev: 10 aug 2024, 19:24 Det är väl ett led i Postnörds försämring och fördyring. Kan dock rekommendera deras app, där dyker paketen upp så att man inte missar dem.
Det var just inte det det gjorde...verkar som appen i telefon är styrd mot telefonens telefonnr.
Och alla har ju inte webmail i sin telefon. Jag skulle klistrat in sändningsnr i min enligt anvisningar
som jag inte fick.
F71556

Inlägg av F71556 »

Postnord har inte gjort något fel i detta fallet när ett felaktigt telefonnummer har angivits ihop med adress.
HSE

Inlägg av HSE »

Inga fel kanske men det är svagt att paket skickas i retur utan att fler vägar används för att förvarna beställaren. Säljaren har ju mail adressen i beställningen så det är inte svårt att nå den vägen...

I mitt fall beställde jag däck igen från en annan firma, som sände med samma speditör! Så jag ringde och de tänkte skicka däcket i retur igen för att jag inte svarat på deras avisering och beställt dag för utkörning :shock: Hade åter inte fått något meddelande från dem men när jag ringt dök det upp ett!

Trodde bekymren var över när jag bokat leveransen men leverans dagen ringde chauffören och sade på dålig svenska att han inte hittade min adress i GPS :o Så han hade kör vilse, efter lite vägvisningar från mig skulle han ringa tillbaka om en kvart, efter en halvtimme ringde jag istället, inget svar. Efter 10 minuter ringde jag igen och då sade han att han skulle vara hos mig om 5 minuter, dök upp efter 10 så jag fick mitt däck till slut. Men drar mig för att köpa fler däck om de skickas me den speditören! Inte någon av de stora som DHL eller Schenker .
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Jag tar och alltid med Schenker och Dhl när jag köper och säljer, bara smått när man säljer tar jag spårat osv för jag har nära till inlämning hos nav. Annars är Postnord hej och hå, men Schenker är bättre än Dhl(bättre utland än i Sverige om ej min vanliga Dhl gubbe, gps och dålig svenska) så.
Inget fan av Bussfrakt för 10mil till närmaste, både hämta och skicka, skillnad på 6km och 10mil.
umekille

Inlägg av umekille »

om man bara har en dator och en nalle som inte är på internet?
post nords app i datorn? he he
Användarens profilbild
aussiebob

Inlägg av aussiebob »

umekille skrev: 10 aug 2024, 19:31
aussiebob skrev: 10 aug 2024, 19:24 Det är väl ett led i Postnörds försämring och fördyring. Kan dock rekommendera deras app, där dyker paketen upp så att man inte missar dem.
Det var just inte det det gjorde...verkar som appen i telefon är styrd mot telefonens telefonnr.
Och alla har ju inte webmail i sin telefon. Jag skulle klistrat in sändningsnr i min enligt anvisningar
som jag inte fick.
Har lagt in både mobilnummer och e-post adress och det brukar vara e-post adressen som identifierar försändelsen i appen.
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Köpte nya stötdämpare till min 1969 Charger 240802 ifrån Dahlhems. Idag fick jag hämta det. Ska inte ta nästan 2 veckor för få saker. Men i detta fall var en postnord problemet fick mail igår och hämta idag. Just att Dahlhems tar nästan 2v jävla veckor innan man ens skickar sakerna. Var sista gång jag köpte av dem
Användarens profilbild
Mixter

Inlägg av Mixter »

Ja man kan inte skylla dom för att vara snabba.
Har en pågående order sen två år som dom flyttar fram hela tiden.
Många är sura på posten men detta är nog i grövsta laget :D
Bilagor
Utanför min  affär här.
Utanför min affär här.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
F71556

Inlägg av F71556 »

Mixter skrev: 23 aug 2024, 16:19 Ja man kan inte skylla dom för att vara snabba.
Har en pågående order sen två år som dom flyttar fram hela tiden.
Många är sura på posten men detta är nog i grövsta laget :D
Pågående order, från Postnord?
Användarens profilbild
Mixter

Inlägg av Mixter »

Nä Dalhems.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Du får välta den åt andra hållet, så går det att posta, men Postnord lär ej tömma den Mixter :D
Skriv svar