En riktig boardtracker Harley
Re: En riktig boardtracker Harley
Då kom upp för Indian smällde till med 8 ventiler så var ej Harley Davidsson sena att göra samma(bättre med) skulle vara trevligt att ha en sån, dock pratar vi miljoner där med.
1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
när var detta i boardtracking
1911 kom Hedstörms nya powerplus och det starta race kriget emellan Harley och Indian. Sen knäckte ju HD Indian ifrån 1915 med första bättre V-twin sen under 1917 hade The Wrecking crew tagit över med JD 8 ventilad typ som jag har, är ju 200blås hoj. Men var ju Osar Hedström som starta det hela, ifrån 1903 race han och utveckla allt ifrån Hendee. Men 1914 lämna han allt. Allt indian 1915-1917 samma hoj som heter Hedstroms även om han åkt hem ifrån Usa. Var han som gjorde att Monark gaffeln användes för Indian.
Att 1903 göra 100mph på sand, han var ej feg Oscar Hedlund.1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Jag pratade med en govän som är 70+ han mins dessa hojar som gick under namnet skallspräckare.
Framgaflarna var visst en svag punkt samt avsaknaden av skydd och hjälm gjorde dessa förare till dåtidens extremsportare.
Tuffa grabbar och dom banade vägen för framtida vidunder
Framgaflarna var visst en svag punkt samt avsaknaden av skydd och hjälm gjorde dessa förare till dåtidens extremsportare.
Tuffa grabbar och dom banade vägen för framtida vidunder
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Till 1915-17 i Usa var det en cykel med motor, sen blev det mer mc särskilt av HD. Där av att hastigheterna öka till 185mph vid 1913, Sen på 1920talet var det riktiga hojar och 250blås och smeknamnet Murderdroms i tidningarna till det blev förbjudet 1929 för en änka till en förare hade klagat i senaten i 5år att förbjuda publik favoriten då.
Mycket dog av för WW2.
I Europa och Sverige dog ju Horndals velodromen Stockholm mm på slutet av 1920talet. Sen blev det roadracing och dirttrack 1000m(Solvalla bla) Grandprix levede sen, I Sverige till 1936 när Husqvarnas race lastbil brann upp och Husqvarna lämna racingen till crossar på 1970talen.Mycket dog av för WW2.
Blev ej rätt bild ovan så tar den nu, 8 ventiler race Harley JD med Otto Walker och lite dirttrack.
Snyggt njurbälte, ja hade något liknade med tre remamar när jag var 15 år o körde i skogen med min gamla bultacoESGEE skrev: ↑02 sep 2024, 18:09 Till 1915-17 i Usa var det en cykel med motor, sen blev det mer mc särskilt av HD. Där av att hastigheterna öka till 185mph vid 1913, Sen på 1920talet var det riktiga hojar och 250blås och smeknamnet Murderdroms i tidningarna till det blev förbjudet 1929 för en änka till en förare hade klagat i senaten i 5år att förbjuda publik favoriten då.
1919 Wreaking Crew, Albert ‘Shrimp’ Burns, Leslie ‘Red’ Parkhurst, and Ralph Hepburn, Marion, Indiana, 200 Mile International Road Championship.png
I Europa och Sverige dog ju Horndals velodromen Stockholm mm på slutet av 1920talet. Sen blev det roadracing och dirttrack 1000m(Solvalla bla) Grandprix levede sen, I Sverige till 1936 när Husqvarnas race lastbil brann upp och Husqvarna lämna racingen till crossar på 1970talen.
Mycket dog av för WW2.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Hade mer fancy Njurbälte när jag körde Enduro halvproffs till 25ish åldern
Sen 175kmh på grusväg i genomsnitt är fint, då behöver man nog njurbälte och full gurka och snits.
Sen 175kmh på grusväg i genomsnitt är fint, då behöver man nog njurbälte och full gurka och snits.
Igår var jag på DAK marknaden Höst, ja den säsongen börjar nu i September. Var varmt som f.. på Lunget i Falun. Hitta inget gammalt Harley, Panhead Till. 1970 tal fanns men inget i mitt tycke. Oansett var det mycket Classics i bilform som många åkte dit.
Hitta inget av värde ändå. Solen tog bra. Var ändå trevligt så.
Skumt sista bilden blev 2 av, undra varför...
På lugnet (Hotellet) har man sovit några gånger, men då va det svinkallt.ESGEE skrev: ↑08 sep 2024, 16:36 Igår var jag på DAK marknaden Höst, ja den säsongen börjar nu i September. Var varmt som f.. på Lunget i Falun. Hitta inget gammalt Harley, Panhead Till. 1970 tal fanns men inget i mitt tycke. Oansett var det mycket Classics i bilform som många åkte dit.
240907 ESGEE på DAK marknaden 1966 Dodge Charger på väg in på marknaden .png
Hitta inget av värde ändå. Solen tog bra. Var ändå trevligt så.
240907 ESGEE på DAK marknaden. In på det hela var mest bil relterat där eller mixaat.png240907 ESGEE på DAK marknaden. In på det hela var mest bil relterat där eller mixaat.png
Var ju mitt i vintern
Ja, parkera bakom hotellet, men var ju som sagt lite väl varmt