Nån som vet om dessa "mellan" crosshojjar är vanliga? Fick tag på denna för en spotsdyver. Fick den att starta och gå med att byta reedmembran (Boysen) och brytare/tändstift. 7 eller 8 hk och 5 växlar. Pinnar på rätt bra,men är för liten för en 192 cm gubbe som jag (sparar till barnbarnen). Beställt framskärm och ställbara stötdämpare. Finns inte några reservdelar i svedala till dessa, men en del grejjer passar från TS50 modellen och på eBay förståss.
Suzuki RM50 -80
Re: Suzuki RM50 -80
ser fin ut ändå
Re: Suzuki RM50 -80
Nä, de är ganska udda. Såldes nog inte så värst många sådana och nu efter 40 års tid är nog tyvärr merparten av de sönderkörda och skrotade sedan länge.
Hade själv en RM 80 av 82 års modell (första året med alu.sving och enkeldämpare bak, samt sista året med luftkyld motor) som jag körde på bana med typ 86 - 89. Redan då vart det svårt med att få tag i reservdelar och då var ändå 80 kubikarna betydligt vanligare än minicrossen.
Hade själv en RM 80 av 82 års modell (första året med alu.sving och enkeldämpare bak, samt sista året med luftkyld motor) som jag körde på bana med typ 86 - 89. Redan då vart det svårt med att få tag i reservdelar och då var ändå 80 kubikarna betydligt vanligare än minicrossen.
Andreas.
Re: Suzuki RM50 -80
Jag hade en 1977 Honda XR75 runt 1980 , som jag nu har åter, haft den för lära barn med koppling.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: Suzuki RM50 -80
Det är inte ofta man ser en sån.
Ser fin ut, kul att du sparar den till barnbarnen
Ser fin ut, kul att du sparar den till barnbarnen
Re: Suzuki RM50 -80
17 och 18åring fick lära sig koppling på den då crossar de fast och moppar har varit halv modernt. Nu för de om min dotter eller bröderna får barn
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....