Hej!
Ni som har MVT premium tändsystem, hur mycket hål har ni gjort/borrat i kåpan över tändningen. Det tändsystemet ska ju alstra en hel del värme och tillverkaren anger att det skall borras hål i tändkåpan eller att man kör utan kåpa, annars kan systemet ta skada.
Hur har ni gjort, jag har borrat tre hål på utsidan av kåpan uppe, 8 mm stora, samt tre hål undersida kåpa ifall det kommer in vatten, även de 8 mm stora.
Ventilation MVT
Re: Ventilation MVT
Det förefaller inte att vara så vanligt med MVT innerrotorsystem på mopparna här?
Någon borde väl ha monterat ett sådant system tycker man, och rimligen ha erfarenhet av hur mycket värme det producerar.....
Okay, jag får prova mig fram
Någon borde väl ha monterat ett sådant system tycker man, och rimligen ha erfarenhet av hur mycket värme det producerar.....
Okay, jag får prova mig fram
Re: Ventilation MVT
Vet inte vad du har för motor, men har du frågat i några forum på Facebook? Åtminstone i forumen för Sachs är det flera som kör MVT.
Apollo 8037, klenstummis
Re: Ventilation MVT
Hur är det tänkt att luften ska kunna cirkulera, för stillastående luft växlar inte bort någon värme?
Hur mycket väta tål komponenterna, nyttjas fartvinden så lär väta komma in också?
Hur mycket väta tål komponenterna, nyttjas fartvinden så lär väta komma in också?
Andreas.
Re: Ventilation MVT
Svänghjulet sätter lite fart på luften så tar man upp en glugg i ned kanten av kåpa och några hål högre upp så blir det inte så varmt. Och var luft stiger uppåt...