Just nu är allt så osäkert...beslutsfattarna vill ha bort allt gammalt som enligt dem
är skadligt för miljön och klimatet.
Hade funderationer på en 1960 oldsmobile i orenoverat skick körbar men...luften har
liksom gått ur en...Krig verkar ingen bry sig om gällande hur det smutsar ner vår planet
utan där står människorna i fokus. Möten ang detta har hållits och efterfrågan har sjunkit
Privatimporten av jänkebilat står just nu still...förlagen som ger ut motortidningarna är
oroliga och ser en dyster framtid till mötes. För min del så närmar jag mej ålderspensionsåldern
med stormsteg(åren går fort) så att satsa på något osäkert kort ter sig mer svårbedömt än i yngre
ålder... Hoppas ni sm fortfarande besöker denna sajten får ett bra år 2025.
Det går upp och ner med intresset genom livet.
Re: Det går upp och ner med intresset genom livet.
Bara för politiker tycker, tänker inte jag sluta åka 1969 Dodge Charger RT/SE trackpac bil med manuell 4 växlad, åkte till Orsa och Mopars at strip sen de starta, förra året gick soppan på över 8000kr, betalar även om soppan kostar 30kr, och inget 95 heller utan 98 med tillägg. Hela Classic car week är väl 200 bilar minst som kör runt 24/7 i Rättvik i en vecka. Ta dit miljöpartister kan dom få lukta
1960 Oldmobile är väl bara att köra på, lite bättre maskin och snålare har du en du kan åka med.
Köpte varsin Volvo Amazon till mina tonårs söner, ena B18 andra trimmad B20. 17åringen vill ha en 1968-1970 Charger lik och svetsa på, lycka till att ha råd. Samma hade en rostig Amazon han svetsat upp så är inte rädd för rostig. Känner häromkring att återväxten är lovande.
Heja alla motor entusiaster, stay strong!

1960 Oldmobile är väl bara att köra på, lite bättre maskin och snålare har du en du kan åka med.
Köpte varsin Volvo Amazon till mina tonårs söner, ena B18 andra trimmad B20. 17åringen vill ha en 1968-1970 Charger lik och svetsa på, lycka till att ha råd. Samma hade en rostig Amazon han svetsat upp så är inte rädd för rostig. Känner häromkring att återväxten är lovande.
Heja alla motor entusiaster, stay strong!
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: Det går upp och ner med intresset genom livet.
Politikerna borde fråga sig hur vettigt det är för miljön med slit och slängmentaliteten som råder nu, med nya bilar på privatleasing som byts efter 2-3 år. Jag har inget emot att man har en nyare modern bil (har det själv), men att byta så ofta är konstigt om man inte kör jäkligt mycket och det gör inte kreti och pleti. Det går ju knappt att köpa en ny bil längre med förhandling om pris etc, men prenumerera går ju...
Bara ge fan i oss som gillar äldre fordon, vilka det än är. Det är en kulturgärning!
Bara ge fan i oss som gillar äldre fordon, vilka det än är. Det är en kulturgärning!
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.