Hej
Jag skulle behöva er hjälp med att hitta en krök som passar till denna motor.
Bifogar bilder på motorn.
Tack på förhand.
Hjälp att hitta krök
-
Re: Hjälp att hitta krök
Hej,
Finns uppenbarligen olika dimensioner till äggmotorn, så mitt tips är att du mäter invändig diameter på utblåset och sen kollar utbudet av Husqvarna avgassystem hos t.ex. Mopedrenovering. De har flera olika varianter.
Mycket talar ändå för att den ska vara 22 mm, vilket är vad avgasmuttern du också behöver verkar vara anpassad för.
Finns uppenbarligen olika dimensioner till äggmotorn, så mitt tips är att du mäter invändig diameter på utblåset och sen kollar utbudet av Husqvarna avgassystem hos t.ex. Mopedrenovering. De har flera olika varianter.
Mycket talar ändå för att den ska vara 22 mm, vilket är vad avgasmuttern du också behöver verkar vara anpassad för.
Det är aldrig för sent att ge upp!
Tackar, ska ta och mäta och kolla vad som finns.
Ser ut som jag fick tag i rätt krök, tack för hjälpen.Monarspeed skrev: ↑26 mar 2025, 00:53 Hej,
-
Väl bekomme! Alltid roligare om det blir rätt!
Det är aldrig för sent att ge upp!