Igår vart de ändå en relativt lugnt polerade färdigt över list.
Monterade cd så nu finns de ljud i bilen även om de med sina
original högtalare fram och ett par små rackare i hatthyllan bak knappast
bjuder den största ljudupplevelsen men räcker gott om man spelar för folk i bilen..
Fick hämtat ett par paket på posten samt kopplat in bromslyset i vingen samt monterat nytt
dörrfack vä sida... Inga stora arbeten men med lite raster fyllde de upp dagen tills de bar av
till motorträff i Fritsla...
Å vilken träff de var och nu talar vi en "vanlig" (varannan) veckoträff på en onsdag i lilla Fritsla Marks kommun!
Vart säsongsrekord med 594a fordon de vart tvungna stänga insläpp då de vart fyllt upp max på disponibelt område.
Så de vart säkert ytterligare närmare 100 fordon som ställde sig lite överallt utanför träffytan i Fritsla centrum..
Med andra ord de vart trångt och jäkligt mycket folk tror inte en vanlig 244a i mängden av fantastiska fordon gavs någon allt
för stor uppmärksamhet tror de var en fem 240is på träffen och min var nog enda med äldre kofångare men kan ha missat någon/ra
för vart som sagt många fordon titta på och många mer intressanta än en 240... Ångrar ändå inte att jag tog 244an för alltid
roligt visa upp ett "nytt" fordon...
Idag blir en sån där lite lugnare dag utan allt för stora planer.. Ska byta termostat då jag misstänker den som sitter i är
konstant öppen... I paketen som dök upp i går vart en beg vänster torkarmotor till strålkastare från Laga. Samt 2
torkarblad strålkastare från tradera. Väntar fortfarande rattkåpa och en höger torkararm till strålkastare som är på väg.
Kanske kommer idag men troligen inte.
Ska i alla fall byta vänstermotorn så är de gjort ev åka till en granne och höra om jag kan låna däckmaskiner och byta
däcken på aluminiumfälgarna för de gamla på riktigt.. Ev kika på musiken för just nu inget ljud i vänster högtalare men å andra
sida ljud fullt tillräckligt ändå. Så känns mer viktigt få bytt rem på gräsklipparen...
kort gott mest en pysseldag..