Blivit stå i 500cc Peashooter motor historia, inte kommit vidare med 500cc Harley Peashooter cylinder inte tack vare mig.
Nu till annat, har ju en sida gaffel nu, den är ju ej mer än 80% men ser ju fel ut. Hitta en avskruvad ifrån en 1930 Peashooter eller JD(är samma) original uppmålad. Bara priset för halv ram i Usa.
Just 12000kr plus frakt och tull osv, ca 15000kr är ändå billigt för en original gaffel halv. men inget jag har
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
ESGEE skrev: ↑21 sep 2025, 15:22
Var inte meningen att köpa en Harley förgasare, men vid action vann jag en för 1200kr plus frakt 450kr för orka ej åka 40mil för hämta.
250921 SG vann en Harley förgasare troglihetsvis 1910tal för 1200kr på auction.jpg
Denna är ej till min Peashooter nån av dem men är nog till första 1910tal Harley JD vilket jag har en i delar, dock den väger minst 3kg.
Snygg pjäs! När jag körde Harley från 40-talet, på 80-talet kändes Linkert Hedenhös men en Schebler ser ut att vara ett steg åt rätt håll och numera menar jag ännu äldre. Vad är justeringarna med skalor överst i bild till för?
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Underbara Harley tidigt. Nu är det ju en 115år gammal förgasare och självklart 1910tal typ 1916 graderingen är för ställa in gas och tomgång osv och inga skruvar för tomgång och luft mm fanns ej då Bara glad att ha.
På 1940tal går ej att jämföra med pre 1930. På min 1925 HD JD racer är jag en omarbetad 1937 Knucklehead förgasare som den går fan så mycket bättre med än lump till 4kg, men är ju en 1925 som ej är direkt original direkt, var 1000cc med trötta kubik som blev mer kubik mm så som många gjorde då när de trimma. Var underbart i Usa 1900-1935 sen kom WW2.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Har ågren med Färg, jag har tänkt HD grön variant på den, i Usa är många Svarta och röda, mest svarta med delar röda och highlightsat. Kommer nog köra grön som antikas till. Finns många i Sverige som är blåa i nån slags original färg. Man vill ju komma vidare i det hela, ska tracka en gammal lackare idag eller imorgon.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....