Vicky standard Vov 1950 (Victoria)

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte ovanlig men fin. Fruktansvärd att meka med. :x <!-- </EdIndex> --></div>
Ullen

Inlägg av Ullen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förhoppningsvis blir det inte mkt. mekande då den redan är bra iordning som synes. Har stått 6 år sedan senaste körningen så det blir nog den vanliga servicen :) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Ullen

Inlägg av Ullen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om och jag säger OM denna pärla skulle säljas och någon här skulle ha pengar :wink: vad får den då kosta ? :wink: :wink: :wink:
Pappa inte hemma,försäkringskassan har missat, jag är student,jag är arbetslös,Jag väntar på lönen etc.etc. - alla är välkomna med bud ! ANNARS KANSKE DET BLIR SLAKT :wink:

Ha,ha var inte oroliga - denna kommer att rulla på vägar (förhoppningsvis i Sverige).

Synd att inte många värderar det Svenska kulturarvet mer än vad de har råd med.

Ha det och skål :) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ullen skrev:Om och jag säger OM denna pärla skulle säljas och någon här skulle ha pengar :wink: vad får den då kosta ? :wink: :wink: :wink:
Pappa inte hemma,försäkringskassan har missat, jag är student,jag är arbetslös,Jag väntar på lönen etc.etc. - alla är välkomna med bud ! ANNARS KANSKE DET BLIR SLAKT :wink:

Ha,ha var inte oroliga - denna kommer att rulla på vägar (förhoppningsvis i Sverige).

Synd att inte många värderar det Svenska kulturarvet mer än vad de har råd med.

Ha det och skål :)
Känns som om det fattas nåt här , och då menar jag inte i texten staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->citat synd att inte många värderar det svenska kulturarvet mer än vad de har råd med.

kan ju kanske bero på att folk måste äta och betala räkningar för att överleva... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror nog att Ullen fått i sig nå´n svårfunnen whisky för mkt när han skrev det där... :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Ullen

Inlägg av Ullen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte svårfunnen men väldigt god :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade en DKW Hummel en gång. Precis som denna fast röd med trampor.
Det var ett helvete att få bort den ca 30 mm långa pluggen/stålhylsan.
Men efter att ha fått upp insuget till ca 17 mm och med en Encarvi KL7 så gick den bra. Så bra att farbror blå la beslag på den :cry:

Med gott om plats vore den väl värd 4-6000:- men nu har jag ju ingen plats.
Sorry :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Ullen

Inlägg av Ullen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Hade en DKW Hummel en gång. Precis som denna fast röd med trampor.
Det var ett helvete att få bort den ca 30 mm långa pluggen/stålhylsan.
Men efter att ha fått upp insuget till ca 17 mm och med en Encarvi KL7 så gick den bra. Så bra att farbror blå la beslag på den :cry:

Med gott om plats vore den väl värd 4-6000:- men nu har jag ju ingen plats.
Sorry :sorry:
Ha,ha ja farbror blåvit jagar stora banditer ur samhällssynpunkt :) <!-- </EdIndex> --></div>
Thord Marklund

Re: Vicky standard Vov 1950 (Victoria)

Inlägg av Thord Marklund »

Motoreffekten är oförändrad 2,93hkr eller 2,2kw ,vridmoment okänt.
Vikt 116kg körklar.
Tomgången 3.125rpm och 45km/h vid 2.100rpm .
Har tidigare gjort ett eget avgastest med hjälp av en tvättplugg I avgasröret och den gick ändå på tomgången. slider_anon.gif
Skriv svar