Motor knackar efter renovering
Motor knackar efter renovering
Hej. Har renoverat min sachsmotor och går bra efter detta. Men motorn knackar och skramlar då jag lutar mopeden åt vänster. Detta upphör då jag lägger i en växel. Någon här som upplevt fetta fenomen
Re: Motor knackar efter renovering
Inte varit med om, när du drog ihop motorn satt allt bra? Så inget ej åker omkring där inne. Annars kan vara svänghjul ej sitter fast. Just att det bara låter när svänger åt ett håll.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
- ZVEZDA M50
Hej!
Du kan ju börja med att "dra de axlar du kommer åt inåt och utåt" för att försöka hitta något axialspel.
Något konkret tips har jag dock ej.
Du kan ju börja med att "dra de axlar du kommer åt inåt och utåt" för att försöka hitta något axialspel.
Något konkret tips har jag dock ej.
Allt shimsat Perfect,inga glapp. Kan det vara så att det inte hunnit smörja runt i växellådan ordentligt???
Måste vara något med växlarna då det upphör när man lägger i en växel. Undrar om det skadligt att köra med, den funkar bra annars..
Ingen annan här som kan förklara detta fenomen...
ingen aning
Har ingen aning jag heller, men vad är det för Sachsmotor du har och upphör ljudet när du kopplar ur och lägger i en växel, eller när du kör också?
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Det är en sachsmotor 3 växlad fot. Skramlandet upphör när jag lägger i en växel. Hörs inget när jag kör. lägger jag i friläge låter inget ,men så fort jag lutar moppen åt vä. Börjar det skramla