Vem kan säga nåt om denna bild och var borde den höra hemma?

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Vem kan säga nåt om denna bild och var borde den höra hemma?

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då menar jag inte att, Puch, Puck, Pusch eller Push, är skit (för det har så många sagt förut).
Inte heller att det är svårt att stava till (se annonstipset http://www.blocket.se/vasternorrland/Pusch_hjalm_28009104.htm?ca=15&w=3 jag la in häromdagen.
Inte ens med bildens hjälp kunde han stava rätt :lol: :lol: :lol: )

Så till bilden som avses i rubriken. Alltså, Vem kan säga nåt om denna bild och var borde den höra hemma?

Bild

De tre första rätta/bästa svaren belönas med ett nostalgivykort eller ett överraskningskort. Fritt val!

Ja ja ja Grannen du får också vara med och tävla men till dig skickar jag ett annat kort som jag kan lova att du inte har,
och du kommer inte att bli besviken. Du behöver heller inte vara rädd för att det är något opassande eller stötande för sådant sysslar jag inte med. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jajamän, så här ligger det till:

Mannen på bilden heter Ingemar Frisell och kommer ifrån Trollhättan.
Dock är bilden tagen i Alingsås, när han med hjälp av sin svärfars älsklingssläpkärra är och hämtar sin hett efterlängtade Puscjh Alabama.
Bilden är tagen i September 1989. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilden är tagen i Götet 1988, maj tror jag det var :lol:
Bilder föreställer en ung herr Angervall när han stolt visar upp sin ny-inköpta Alabama. :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mannen på bilden heter Alo veijo och är ägare till den blå bilen i bakgrunden. Alo var på väg till sin bror som bor i området när han plötsligt får se denna skapelse stående på ett bilsläp. Han hämtar brodern och får honom att ta en bild med sig själv som objekt tillsammans med skönheten på vagnen. Det hela utspelade sig sommaren -91 i Hjo. <!-- </EdIndex> --></div>
amazonsport

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Enkelt! :D

Herr Angervall har varit och gjort årets fynd på en loppis utanför Ullared, en penselmålad Alabama med långsadel så frugan tryggt kan åka med.
Året är 2010 och garageinfarten är nyasfalterad dagen till ära.

Herrn fick även en Fiat på köpet men den fick inte riktigt plats på släpet så den sticker ut lite grann.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en kille från gatulangningsgruppen som har tagit en puch som är fulltankad, så nu åker den på skroten, eller hem till Caddy-Lasse :D 8) staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt fel!
Så här är det;
Mannen på bilden heter Jaroslw Stoikov och han är en polsk asfaltläggare. Han står och inspekterar sitt jobb efter en dags slit, i bakfickan har han de 20.000:- han fått förr jobbet av garageuppfartens ägare, Beda Jansson född 1918. På släpet ser ni grannens mopeder som han "hittade" i garaget bakom honom (som ni ser på bilden). Det blev ju tomt på släpet efter dagens asfaltkörningar, så något måste han ju ta med hem till Polen. Och 245:an har han "hyrt" av Kenta Kofot för ett pris av fyra limpor cigaretter och en flaska vodka.

Så det så!

(Skicka vykorten till: Psykakuten på Storgatan 18, avdelning för mycket störda personer, märk med "Herr Anka") <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
körmoped skrev:Bilden är tagen i Götet 1988, maj tror jag det var :lol:
Bilder föreställer en ung herr Angervall när han stolt visar upp sin ny-inköpta Alabama. :D
Värt ett vykort! Fritt val enligt ovan var det ja. Har nog din adress men PM:a ändå!

Det finns mer att komma med och det är två kort till som står på spel :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
c.impala

Inlägg av c.impala »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Månadskrönika 1
Boxaren , barnvagnen och alabaman
Där hade bilden passat bra in tycker ja :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

c.impala skrev:Månadskrönika 1
Boxaren , barnvagnen och alabaman
Där hade bilden passat bra in tycker ja :)
Tydligt och korrekt svar! Exaktare kan det inte bli.
PM:a så kommer kort enligt löfte ovan :D

Ett kort återstår och då tycker jag att årsmodellen på min 245:a kan vara lämpligt att gissa svaret på.

Men vart tog Grannen vägen? Du får en egen chans om du ger svaret på vad den fina fälgen (Volvo Original) har för namn. :? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag gissar på en 82:a <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1982 är Fel! <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nä den är nyare än 82, tror det kan röra sig om en 87 a med tanke på bredlisten efter sidan på den.. :wink: gissar på 87 men den kan vara nyare :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gissar på en 85a :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Raketaren skrev:nä den är nyare än 82, tror det kan röra sig om en 87 a med tanke på bredlisten efter sidan på den.. :wink: gissar på 87 men den kan vara nyare :wink:
Roger har rätt det är/var en 1987 som köptes med katalysatorabatt! Har nog din adress men PM:a ändå och välj kort enligt ovan.
:D

Nu återstår bara att Grannen vaknar till liv och vågar sig ut ur grytet. Visa nu vad du kan! :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar