Raketsport byter bas!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det var riktigt fint men..inga bilder på själva huset :roll: Det kanske är som när jag köpte mitt bostadshus mindre viktigt huvudsaken att det fanns ett fint garage på tomten. Trodde jag :shock: Men jag har nu byggt å repat detta hus sedan dess..golv väggar tak i alla rum, omgjutning med golvvärme klinker i hela källaren murat mexitegel i halva källaren, bytt all el, konverterat t, fjärrvärme, byggt ett stort kaklat badrum m bastu/jaccuzzi/tvättstuga, ombyggd hall, byggt kök, ny övre toa m.golvvärme dusch, inglasat uterum, solaltan, byggt carport, bytt fasad, målat om,renoverat fönster, dränerat, planterat, urgrävning m. markisolering å plattläggning hela infarten120kvm. Har nu bara kvar att bygga om bron till punchveranda. å frun vill ha en pool/badtunna. Sen är det nog dags att börja om dvs måla om huset igen..inte är det nå jobb me kåkar inte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huset är superfint och fräscht allt är helrenoverat mellan 2003-2010. Bara att flytta in och njuta. Varmgarage och bastu är inte helt fel heller.
Bilder på huset kommer då vi flyttat dit. Vill inte lägga ut innan vi flyttar in... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då måste det ha kostat.. eller så ligger det bortom all civilisation.. eller så är ligger det på ett område med farligt avfall kreosot kanske nära en fabrik/nåt illaluktande tex grisbonde..eller så ni släkt med säljaren.. eller så är säljaren puckad å har glömt gå till mäklaren. vilket av alternativen :hmm: :nod: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Främst det första alternativet, men lite det andra också.
Lite avsides, men ändå bara 3,3 mil till Umeå. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grabbar i norrland är det centralt, :D bara 3,3 mil till stan :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tips till den som vill köpa ett riktigt fint hus är att sälja av allt man äger idag , eftersom konjukturen visar uppåt så kommer det ge en bra avkastning på börsen, idag är det den låga räntan som som skapat dom höga priserna , samma ränta som kommer att vara mer än 3ggr högre om 2 år ... Jag tycker synd om folk som betalat 2 mille för hus i den kommunen jag bor i ... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Främst det första alternativet, men lite det andra också.
Lite avsides, men ändå bara 3,3 mil till Umeå.
jaa man har aldrig tur att hitta ngt billigt oftast går det hos mäklare å mäklarna här uppe kör dom med obligatorisk budgivning å trissande. Så det brukar alltid bli dyrare än i annonserna. Syrran var med på en sån trissning å sen när hon blev sur å sket i det hela. Då minsann ringde mäklaren å sa att alla 4 budgivare över henne hade backat å hon skulle kunna få huset för ursprungspriset..hmm mkt troligt :roll: skit samma det verkar ju vara ganska optimalt hus för er. :) Men grannarna blir nog förvånade att det inte flyttar dit en hästägare :D Istället får han se Crescenter på bete ute på ängarna :D oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dr.Novolette - Tackar! Nä, det blev ingen budgivning och mäklaren är seriös. :close_call: Huset är också helt rätt värderat för det ingår en del skog. Hade det legat närmare Umeå så hade det kostat minst 1 miljon till.
Grannen som bor närmast är en bilfantast och mopedfrände, så det ska nog gå bra.

Affe - 3,3 mil är ett stenkast då man slipper bilköer och en massa trafik. :wink: Tar bara 25 minuter in till stan då man håller hastighetsbegränsningen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ladugården ser ut som dom som byggdes 1935 efter att staten gjorde något med jordbruken.
Här runt Västerås fans massor med små gårdar lika den på bild, alla lika.
Bostadshusen var en och enhalvplan ca 60 kvadrat i bottenyta. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Raketsport skrev:Dr.Novolette - Tackar! Nä, det blev ingen budgivning och mäklaren är seriös. :close_call: Huset är också helt rätt värderat för det ingår en del skog. Hade det legat närmare Umeå så hade det kostat minst 1 miljon till.
Grannen som bor närmast är en bilfantast och mopedfrände, så det ska nog gå bra.

Affe - 3,3 mil är ett stenkast då man slipper bilköer och en massa trafik. :wink: Tar bara 25 minuter in till stan då man håller hastighetsbegränsningen.
Jag har nästan lika långt till stan 2,8 mil lagom eller hur 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Conrad Engström skrev:Ladugården ser ut som dom som byggdes 1935 efter att staten gjorde något med jordbruken.
Här runt Västerås fans massor med små gårdar lika den på bild, alla lika.
Bostadshusen var en och enhalvplan ca 60 kvadrat i bottenyta.
Ja och så la man ner dom på 50-60 talet, det var lika dant här i Uppland :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

S_Compakt skrev:Tips till den som vill köpa ett riktigt fint hus är att sälja av allt man äger idag , eftersom konjukturen visar uppåt så kommer det ge en bra avkastning på börsen, idag är det den låga räntan som som skapat dom höga priserna , samma ränta som kommer att vara mer än 3ggr högre om 2 år ... Jag tycker synd om folk som betalat 2 mille för hus i den kommunen jag bor i ...
Vi har räknat på köpet noga och kalkylerat alla ev. räntehöjningar. Det ska gå bra även om ränta stiger i skyarna.
Att det sen finns skog att avverka är ju bara bra om det blir en ordentlig finanskris. Så det känns faktiskt tryggt att flytta fastän det är en lite dyrare fastighet än den vi äger nu. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det vedeldning så har man ju värmen gratis.
Det blir till att köpa trktor och plöja för att få ner mandelpära till surströmmingen. :stayinshape: behös inte då. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo många -30 tals ladugårdar byggdes i den stilen murad nederdel å brädfasad upptill varför vet jag inte riktigt men det var väl för att dom hade djuren (värme) nere å höet uppe. Mitt förråd som är är från 1908 är däremot byggt helt i trä fastän det det var ämnat till liknande verksamhet.
Det kanske var mode i olika byggstilar å det var ju även mer "snickarglädje"på äldre hus.. ..
På tal om skog så gör ni nog gjort ett tiktigt tryggt köp. kan berätta om en kille i min hemby. Han köpte en kåk m. skogsskifte. sålde av lite av skogen å betalade bort lånen på fastigheten.. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar