Sadel
Den ursprungliga var sprucken och målad och ful. Jag funderade ett tag på var jag skulle få bra tjockt material. Helst vinyl som original, men gärna lite mönstrad och lite finare känsla. Jag hittade en gammal svart resväska på loppis för 20 kr som jag rev isär och kunde använda.
Jag klippte isär resterna av den gamla sadeln för att använda som mall och det gick bra. Jag sydde sedan ihop de nyklippta bitarna och jag sydde också fast kanten ifrån väskan för att få en fin delning mellan bitarna.



Jag blev ganska nöjd


Sedan har jag också börjat montera saker på mopeden...
Elen är dragen och det krävdes en mängd extrasladdar nu när jag har eldrift.. blev totalt 11 sladdar igenom tunneln. ska väl inte gå in på detaljer om vad som behövde dras, men jag har ett 12-voltsystem för belysning och så 48 volt för drivningen.
Jag har köpt ett antal ljusstarka lysdioder som jag börjat montera. Bakljuset är redan konverterat och monterat. Framljuset tar en del tid. reflektorn hade inget krom kvar alls så jag kommer försöka med någon kromfärg, annars skaffa en ny någonstans. Det svåraste är att montera de minimala dioderna så att de dessutom får kylning via metallen på något sätt.

Här ser man hur jag lämnade sakerna för idag. Det mesta är ihopskruvat och om jag slänger upp akterdelen så ser den åtminstone komplett ut.

Här ser ni min lösning på tändningsnyckel och laddkontakt. (observera att detta är standardkontakten ifrån kinamoppen efter laddaren och är alltså en kontakt för 56 VDC, inte 220 VAC som Europa brukar använda en väldigt liknande kontakt till


Såhär ser det ut framifrån med skärmen monterad också. Tyvärr har jag inte den riktiga gummilisten som skall vara där, utan jag har klämt dit en gammal list ifrån en blinkers från en Saab V4

Nu saknar jag bara:
- kromlister 9mm
gummilister för framskärmen
gummilister för sidokåporna
gummimatta
Crescent-dekal för benskölden
snygg trasig hastighetsmätare som jag kommer att bygga om
