<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har vi en bild på min HVA 1974 i fyndskick hämtades förra veckan! Det är en del jobb innan den är original. Den har fel färg skall vara silverlackad ram å blå metallic tank lite osäker men det är iaf blåmetallic mot den fabriksgjorda pinstripen under den röda lacken. Skärmarna skall vara vita eller gula svårt veta eftersom dom byttes ut rätt ofta. framhjulet är fel (japs) skall vara ett med Leleunav å Akrontfälg. Sen ska det sitta ovala nummerplåtar på sidorna.. har även sparat min gamla crosskostym från min ungdom dvs blågul HVA tröja å blågula crossbyxor i skinn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här bidrar jag med en bild på min trialhoj! Det är en Yamaha TY250 på den tiden var dom regade å fick köras på allmän väg. Den har 4 trialväxlar å en transportväxel. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt fina hojar i din lilla nätta samling doktorn - ska bli kul att se om du
trillar över några mer fina fynd <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för din positiva kommentar grannen.. Jo det kan ju ibland tillkomma ngn liten motorcykel. Som när jag fick tag i en exakt likadan bigwheel som min egen fast i krymt version till min yngsta grabb. Lägger ut en bild på dom med vettja. Den lilla behövde bara en lätt tillfixning. Medan den stora genomgått en total makeover köpte den av en same så skicket var därefter dvs. knäckt styre, inget sadelöverdrag kvar. råttbo i skummet, ramen av på tre ställen, motorn skuren å spräckt, elen brunnen, all plast trasig /saknad, hjulen krokiga å dubbelpunka jo listan blev lång å priset den har kostat mig vill jag inte tänka på. Å som om det inte räckte..så blev det nåt med CDI-boxen detta resulterade i att den sparkade tillbaka så djävulskt så hela kickåpan sprack. så det sista jag fick göra var att köpa ny kåpa 1800kr samt en ny CDI-box för 2200kr men efter det har den gått som en klocka var ute å rejsade förra veckan å den startade snällt efter att ha stått 6månader i ett kallgarage.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nice! Kul att se lite av din samling.
Trialhojen gillar jag väldigt mycket, det är inte ofta man ser dom. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå doktorn, om du går in på classic50mx.com och tittar på stora cyklar, tittarnas bilder eller fabrikscrossar hva så kan du nog hitta färgerna , jag tror också om du går in på luftkylt.se, föresten trialbågen var så j-a fin att jag var tvungen att spara bilden (förlåt) tror att skärmarna ska vara vita till den med blå tank. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack ska ni ha Jo det är kul med bilder! Hoppas fler lägger in sina projekt för det är alltid roligt när det händer mkt nytt på ett forum. Å tack för tipset alf-johan ska genast gå in å kolla! Välkommen tillbaka förresten. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trailbågen är så fin att man kan nog tro att den är superoriginal efter
alla dessa år - BigWheelhojjarna har nog snart gått ur vinteridet så att
grabben får åka ut på en tur ju <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint skick på hojen! Var sugen på en sånn 125'a på Skellefteå marknaden, men det blev inte av.. Har för mig att den hette något annat än DR, men den såg likadan ut i lack och utförande. Någon som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Gissar på 1980 - 1981 någonstans
Doktorn får redogöra med exakt årtal när han tittarförbi. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Fint skick på hojen! Var sugen på en sånn 125'a på Skellefteå marknaden, men det blev inte av.. Har för mig att den hette något annat än DR, men den såg likadan ut i lack och utförande. Någon som vet?