<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Jag har köpt en Norsjö Packy med en Sachsmotor 506/3 BY. Det är tydligen en mycket udda motor som tillverkades under kort tid.
Nu undrar jag om någon på forumer har erfarehet av sån motor. Jag söker vekstadshandbok och annan teknisk informatin. Sprängskisser har jag om någon är intresserad.
Stefan <!-- </EdIndex> --></div>
Sachs 506/3 BY
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här finns det lite information på bratwurstspråk, men nå mer vet jag inte om den
http://www.newsachsmotor.de/bis_50_ccm/506/506.html <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.newsachsmotor.de/bis_50_ccm/506/506.html <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 30 jun 2010, 23:00
Sachs 506/3 BY med Bingförgasare
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej
Tack för ditt svar.
Nu har jag en ny fråga. Det sitter en Bingförgasare på motorn som är mycket enkel. Den enda justering som kan göras utifrån tror jag är tomgågen. Jag har drevat moppen då jag kör med tung last korta sträckor i uppförsbackar. Problemet är att den är svårstartad när den är kall och den går "blött" och fyrtaktar på höga varv. Tändstiftet blir mycket blött och sotigt.
Blir det bättre om jag sänker trottelnålen eller måte jag byta huvudmunstycke? <!-- </EdIndex> --></div>
Tack för ditt svar.
Nu har jag en ny fråga. Det sitter en Bingförgasare på motorn som är mycket enkel. Den enda justering som kan göras utifrån tror jag är tomgågen. Jag har drevat moppen då jag kör med tung last korta sträckor i uppförsbackar. Problemet är att den är svårstartad när den är kall och den går "blött" och fyrtaktar på höga varv. Tändstiftet blir mycket blött och sotigt.
Blir det bättre om jag sänker trottelnålen eller måte jag byta huvudmunstycke? <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 30 jun 2010, 23:00
Norsjö hemsida
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.norsjo.com/pdf-filer/aldre/Packy_II.pdf
Se sidan 17 <!-- </EdIndex> --></div>
Se sidan 17 <!-- </EdIndex> --></div>