<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja veteran moppar med modern motor osv men fortfarande... En gammal moped i ordentligt custat stuk slår allt! sen ska man ju förståss ha kvar en del av dens ursprungliga utseénde

. Funderar själv på att bygga ihop en 2013 med Minarelli am6 motor, kan bli intresant

.
Lyktan är som sagt inhandlad från mopedfantasterna, den skullle nog funka till en e-type, dock är den mindre än originalet som bilden visar, samt så har den en inbucktning bak? varför den är där har jag ingen arning om.. Sen finns det 2 hål på undersidan

.
Kommentarerna värmer gott! och dom tackar jag för

Jag har därimot märkt att jag saknar en del saker till framgaffeln, bland annat gummi delarna som sitter vid styrplattan.. Så om någon har, säg till

..
Dynan har jag börjat med och har faktiskt sytt allt för hand, genom 4 lager puuh!

Se bild! Tändsystemet har jag också renoverat med blandannat NOS undre ljusspole, ny kvalitéts brytare och kondensator samt lött dit nya kablar.
Det blir en total renovering sakta och ordentligt som i slutändan kommer behålla original stuket, med lät custom tillägg..
Jag har en vänsterkåpa i bruksskick till E-type om du fortfarande är intreserad

..
Lägger upp ett par bilder

Jämför storleken, e-type original till vänster
Vänster kåpa, otvättad opolerad osv, dugligt bruksskick enligt mig
Klädseln är endast påtejpad för prov, så det ser lite skabbigt ut.. Blir nog bra i slutändan

<!-- </EdIndex> --></div>