70CC till Zundapp BORTBYTT
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ca:pris 3000:-
Är ganska van att skruva turbo på lite udda motorer, så väntar med spänning på denna mickroturbo..!
<!-- </EdIndex> --></div>
Nej nej, den är liten och nästa år kommer en ännu mindre för 50-90ccBraxmatte skrev:Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken...
ca:pris 3000:-
Är ganska van att skruva turbo på lite udda motorer, så väntar med spänning på denna mickroturbo..!
<!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det ska allt gå att få p-boxar/gavlar som tål soppa !
Veteran Vespa :
<!-- </EdIndex> --></div>
Pris Ca 3000:-Braxmatte skrev:Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset
Vad kan en sån liten "fläkt" kosta?
Det ska allt gå att få p-boxar/gavlar som tål soppa !
Veteran Vespa :
<!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför pipa på en turbo. Avgaserna driver en fläkt som driver en annan fläkt som trycker in förbränningsgaser. Men med en pipa vill man ju fylla på eller puffa tillbaka gaser in genom utblåset. Det skulle betyda att turbon backar vid varje puff.
Det där tror jag inte på. Endast ett fritt utblås efter turbon.
Kan ju tänkas att turbon sitter efter pipan. <!-- </EdIndex> --></div>
Det där tror jag inte på. Endast ett fritt utblås efter turbon.
Kan ju tänkas att turbon sitter efter pipan. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo turbomaskiner brukar gå bäst med raka rör
Jag tror man skulle ha slidmatning till överströmmarna
det optimala borde ju vara att först släppa ut avgaserna
sen fylla på med färskgaser men inte sluta förrän en stund efter avgasporten stängts
dvs förskjuta spoltiderna
Det går åt lite slöjdande för att få till det
Men annars kan man ju bilda ett team :
"Skit samma om det går nåt huvudsaken det ser fränt ut" <!-- </EdIndex> --></div>
Jag tror man skulle ha slidmatning till överströmmarna
det optimala borde ju vara att först släppa ut avgaserna
sen fylla på med färskgaser men inte sluta förrän en stund efter avgasporten stängts
dvs förskjuta spoltiderna
Det går åt lite slöjdande för att få till det
Men annars kan man ju bilda ett team :
"Skit samma om det går nåt huvudsaken det ser fränt ut" <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns absolut en "Point" vad Conrad säger Hittade bara bilden i en hast, men när man börjar kolla lite så.... nja , vet inte hur dom skruvat i hop den snurran
Men men.. det ser ju fränt ut
Annars finns det enkla insprut 12v , men hur blir det då <!-- </EdIndex> --></div>
Men men.. det ser ju fränt ut
Annars finns det enkla insprut 12v , men hur blir det då <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Och Yess..... Insprutning..... Hur får vi dit de då <!-- </EdIndex> --></div>
Absolut Först var det för ettrigt, sedan för segt, i skrivande stund är det precis lagomtompa skrev:Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nuBraxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Och Yess..... Insprutning..... Hur får vi dit de då <!-- </EdIndex> --></div>