Värde Saxonett?
Värde Saxonett?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har fått pejl på en Saxonettmotor, helt komplett, men har legat oanvänd i troligtvis tiotals år. Invändigt skick okänt förutom att den går dra runt - jag utgår från att den behöver rivas för byte av packboxar allra minst. Vad kan vara rimligt att betala för den? Åtminstone reedcylindern ska väl vara rätt eftertraktad. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
Re: Värde Saxonett?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Men G-son, ska du samla på dig mer nu
<!-- </EdIndex> --></div>
500 spänn för en reed är inget ovanligt. Men jag skulle ju lyckas sälja sand i öknen som dom säger.G-son skrev:Har fått pejl på en Saxonettmotor, helt komplett, men har legat oanvänd i troligtvis tiotals år. Invändigt skick okänt förutom att den går dra runt - jag utgår från att den behöver rivas för byte av packboxar allra minst. Vad kan vara rimligt att betala för den? Åtminstone reedcylindern ska väl vara rätt eftertraktad.
Men G-son, ska du samla på dig mer nu

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Eller ska du köpa den för att sälja den vidare och tjäna en "hacka"
isåfall ska du nog sälja cylindern separat du får nog mer för den om den inte sitter på motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Vad ska du ha den till?G-son skrev:Har fått pejl på en Saxonettmotor, helt komplett, men har legat oanvänd i troligtvis tiotals år. Invändigt skick okänt förutom att den går dra runt - jag utgår från att den behöver rivas för byte av packboxar allra minst. Vad kan vara rimligt att betala för den? Åtminstone reedcylindern ska väl vara rätt eftertraktad.
isåfall ska du nog sälja cylindern separat du får nog mer för den om den inte sitter på motorn <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers 

-
Neifelheim: Han med mest prylar när han dör vinner!
Conrad: Misstänkte att det var ungefär rätt sätt att värdera saxonetten - bit för bit. <!-- </EdIndex> --></div>
Jadu, det vet jag inte än! Antingen renovera och använda till något eget, sälja vidare och tjäna en hacka, eller renovera åt en kompis som åker Shopper ifall han vill ha en motor i reserv... Oavsett vad jag gör med motorn vill jag ju inte betala onödigt mycket för den.Braxmatte skrev: Vad ska du ha den till?

Conrad: Misstänkte att det var ungefär rätt sätt att värdera saxonetten - bit för bit. <!-- </EdIndex> --></div>
-
G-son så sant som det är sagt...har iofs haft en 15 moppar i varierande skicka hemma denna månaden. HEHE. <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Jadu, det vet jag inte än! Antingen renovera och använda till något eget, sälja vidare och tjäna en hacka, eller renovera åt en kompis som åker Shopper ifall han vill ha en motor i reserv... Oavsett vad jag gör med motorn vill jag ju inte betala onödigt mycket för den.Braxmatte skrev: Vad ska du ha den till?
Conrad: Misstänkte att det var ungefär rätt sätt att värdera saxonetten - bit för bit.
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saxonettemotorer finns ju i lite olika utföranden som alla säkert vet 
Tumregeln är att en original 12mm med dragstart ligger kring 1000:-.
En original 12 mm med elstart har man kunnat få 1500-2000:-
Sen finns det ju trampsaxonetter för den som då vill och med pris 1000:-
<!-- </EdIndex> --></div>

-
Bra att vi fick en prislista. <!-- </EdIndex> --></div>Grannen skrev:Saxonettemotorer finns ju i lite olika utföranden som alla säkert vet
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..