Kyrkportsförgasaren strular?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Kyrkportsförgasaren strular?

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Har en helt ny 17mm kyrkportsförgasare på min sachs har inte åkt många mil alls med den och den flödar hela tiden.... har skruvat isär och rengjort men flödar fortfarande, men ibland funkar den blir inte klok på det någon som har erfarenhet om vad det kan vara?
Har hört att mopederna vibrerar så pass mycket när de är trimmade att de kan göra att den häktar sig isåfall vad kan jag göra för att motverka det? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->du har en så kallad kinesförgasare, byt till det långa flottörlocket så blir det bra

Den här hittade jag hos mopedfantasterna:

Förgasare Flottörlock komplett SACHS (17 mm kyrkportsförgasare


Visa bild i full storlek

Flottörlock komplett SACHS (17 mm kyrkportsförgasare
( Manufacturer )

Pris: 145.00 SEK



-------------------------------------------------------------------------------- <!-- </EdIndex> --></div>
volvo_adde
Inlägg: 37
Blev medlem: 17 jul 2009, 23:00
Ort: Överum

Inlägg av volvo_adde »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo kines skit är ju som det är, jag tittade på den där och den ser precis likadan ut som den som sitter på min förgasare men det är alltså skillnad? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla så inte flödaren är för lång så den trycker på flottören hela tiden
Ta bort locket och håll det upponer med flottören istoppad
Då ska flödaren inte ta i flottören <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det skiljer bara 2-3 mm på längden på locken, men är tillräckligt för att dom ska flödA över <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar