trimma svartqvarna

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
Ekstam

trimma svartqvarna

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej jag har ganska nyligen blivit ägare till en svartqvarna, nu undrar jag vad man kan göra för att få mer fart i grejerna :?: :twisted: jag har både en svartqvarna och en rödqvarna cylinder vilken tycker ni att jag ska använda? rödqvarnan hade väll lite högre effekt? :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Re: trimma svartqvarna

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ekstam skrev:Hej jag har ganska nyligen blivit ägare till en svartqvarna, nu undrar jag vad man kan göra för att få mer fart i grejerna :?: :twisted: jag har både en svartqvarna och en rödqvarna cylinder vilken tycker ni att jag ska använda? rödqvarnan hade väll lite högre effekt? :D
Kolla hären sån hade jag 1956[IMG=http://img246.imageshack.us/img246/5774/rolfstagmanon118cc.jpg][/IMG]
Använd den Röda

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va e de för racing maskin som har dubbla tändstift? <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->å fan... :shock: så vill ja att min också ska se ut :D är helsåld på gammel enduro/cross stuk...
har du någon bra ide på hur man kan konvertera till dubbla stift??
ja har en topp över...
kördes den med öppen megafon eller satt det rn dämpare i den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den bilden kommer från Husqvarna Museum, han som kör heter Rolf Stagman, han var dåtidens Crossförare i lätta klassen, jag tror att man komma åt uppgifter om denna Qvarna, bilden finns på umckveteranerna.se den som sköter sidan är Torsten Hallman, du kan fråga honom, han var ju fabriksförare för Husqvarna, du ska få hans mailadress hälsa att Alf Edling gav dej den :D <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man tackar bockar och bugar :D jag skall genast börja gräva information :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ekstam skrev:man tackar bockar och bugar :D jag skall genast börja gräva information :D
Lycka till varför inte fråga Rolf Stagman själv? Telnr: 08-57162342 eller 070-5692350 :runaround: <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom telefon numrerna skall ja ringa :D
Tack för all hjälp :!: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar