70CC till Zundapp BORTBYTT

Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den så liten som den ser ut att vara eller har du "blåst upp" burken...
Nej nej, den är liten 8) och nästa år kommer en ännu mindre för 50-90cc
ca:pris 3000:- :roll:

Är ganska van att skruva turbo på lite udda motorer, så väntar med spänning på denna mickroturbo..!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Är den "tätad" så det går att suga igenom den?
Då är det väl "bara" att sätta reeden mellan förgasaren och turbon och sen mata in rakt ner i vevhuset

Vad kan en sån liten "fläkt" kosta?
Pris Ca 3000:-

Det ska allt gå att få p-boxar/gavlar som tål soppa !

Veteran Vespa : :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför pipa på en turbo. Avgaserna driver en fläkt som driver en annan fläkt som trycker in förbränningsgaser. Men med en pipa vill man ju fylla på eller puffa tillbaka gaser in genom utblåset. Det skulle betyda att turbon backar vid varje puff.
Det där tror jag inte på. Endast ett fritt utblås efter turbon.
Kan ju tänkas att turbon sitter efter pipan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo turbomaskiner brukar gå bäst med raka rör

Jag tror man skulle ha slidmatning till överströmmarna
det optimala borde ju vara att först släppa ut avgaserna
sen fylla på med färskgaser men inte sluta förrän en stund efter avgasporten stängts
dvs förskjuta spoltiderna

Det går åt lite slöjdande för att få till det

Men annars kan man ju bilda ett team :

"Skit samma om det går nåt huvudsaken det ser fränt ut" <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns absolut en "Point" vad Conrad säger :roll: Hittade bara bilden i en hast, men när man börjar kolla lite så.... nja , vet inte hur dom skruvat i hop den snurran :lol:

Men men.. det ser ju fränt ut

Annars finns det enkla insprut 12v , men hur blir det då :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5188
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Föresten Zappafan, :lol:

8)

Bild

Håll er till orginal grabbar, ska ni se det ordnar sig, som Polisen sa...
:nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut Zappa, Vi spånar och skojar bara lite ! jag begränsar mig i verkligheten till ett "jack" så var inte orolig....

Älskar dig ändå slider_thankyou.gif

:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Jan-E
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 nov 2009, 00:00

Inlägg av Jan-E »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe! Mopedturbo har varit lite av en våt dröm. Var har du hittat denna? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3559
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror mer på att ha kompressor på tvåtaktarna
Då är det inget som hindrar avgaserna sen skulle man ha
"Direktinsprutning" ...
Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor... <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2755
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
Braxmatte skrev: Synd att tråden handlar om Lasse (O)väss byte av grejor...
Det är nog ingen fara, han är "färdigbytt" nu offtopic
Absolut 8) Först var det för ettrigt, sedan för segt, i skrivande stund är det precis lagom 8)

Och Yess..... Insprutning..... Hur får vi dit de då :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar