Tyvärr inte! Har mest bara Sport Combinette grejer... <!-- </EdIndex> --></div>cobra karlsson skrev:Pelle har du nån 70 - 74 zundapp tank liggandes
Zündapp KS50 1968 - provkörd
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Om man ska vara petig så ska Zündappmärket bak på sadeln vara svart. <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:http://lh4.ggpht.com/_3f4DeDs2otE/TNwuw ... C00035.jpg
En bild... vete fan hur man får det att funka med Picasa web
- zappafan
- Forumsponsor
(volvo amazon) <!-- </EdIndex> --></div>
En vettig sak i bakgrunden iaf..Pälle skrev:http://lh4.ggpht.com/_3f4DeDs2otE/TNwuw ... C00035.jpg

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Finns mycket annat som är fel på den om man är på det humöret. 100% original var aldrig målet, som ni ser så sitter det ju ett 3-tums bakdäck, bara för att det blir så snyggt. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag vet Hasse, har även fel typ av nitar till märketHasse skrev:Om man ska vara petig så ska Zündappmärket bak på sadeln vara svart.Pälle skrev:http://lh4.ggpht.com/_3f4DeDs2otE/TNwuw ... C00035.jpg

-
<!-- </EdIndex> --></div>
Nu har du chansen doktor´nPälle skrev:Ja, här ska strutsas rejält.
Ska nog sälja av allt vad Zündapp och limpmoped heter och enbart koncentrera mig på Enpetare, Novoletter och andra rekordeliga åkdon
Ska nog bli introvert, pedant och besserwisser när jag ändå är i farten.

-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror du det blir samma pris som på den du köpte 
då kanske min tunna plånka räckt men nu snackar vi medvetna människor så jag har nog tyvärr inte råd
får nog ägna mig åt våta drömmar ist..men nog gör han helt rätt i att dumpa alla knarrar ur garaget å ägna sig åt sådana farkoster som gör skäl för namnet Moped

då kanske min tunna plånka räckt men nu snackar vi medvetna människor så jag har nog tyvärr inte råd

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då den gode Doktorn inte tog tillfället i akt och skambjöd på min Dappe så hann jag ångra mig, blir inget strutande. Senaste veckan har resulterat i de sista tankemblemen, blästring av topp o cylindrar. Ikväll fick jag fingrarna ur och monterade dit en originalcylinder, NOS Mahle kolv och det nya avgassystemet som legat till sig på en hylla i 3 år.
Lite bilder, hoppas du blir avis Doktorn

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Pälle"]Då den gode Doktorn inte tog tillfället i akt och skambjöd på min Dappe så hann jag ångra mig, blir inget strutande. Senaste veckan har resulterat i de sista tankemblemen, blästring av topp o cylindrar. Ikväll fick jag fingrarna ur och monterade dit en originalcylinder, NOS Mahle kolv och det nya avgassystemet som legat till sig på en hylla i 3 år.
Det var en kort strutperiod du hade..
men lite halvstruttigt e det ju att åka knarr i 30
Avis njaee inte så värst en sån där kan man ju bygga ihop av reprodelar bara börsen är tillräckligt fet.
Surdappar å Puchar är nog dom enklaste moppar man kan renovera allt finns väl att köpa nytt till dom (experter på området får gärna rätta mig om jag har fel.. Är inte så insatt på zundapp då det fabrikatet inte tagit speciellt mkt av min uppmärksamhet)
Men inte att förneka
nog vore en sån där fin i samlingen!!
& rätt var det är så kommer det en orörd goding för en lämplig prislapp undrens tid är väl inte förbi eller
Men helt barskrapad är jag inte.. Har faktiskt en supersport -70 som ligger i delar å väntar på att jag får MC abstinens. Då & då hittar jag ngn lämplig nött del. Introvert strutare som jag är så ska jag försöka mig på konststycket att bygga en fejkpatinerad originalare.
Men helt klart nog är den snygg den där men dyr ack så dyr
din lyckost

Det var en kort strutperiod du hade..

Avis njaee inte så värst en sån där kan man ju bygga ihop av reprodelar bara börsen är tillräckligt fet.
Surdappar å Puchar är nog dom enklaste moppar man kan renovera allt finns väl att köpa nytt till dom (experter på området får gärna rätta mig om jag har fel.. Är inte så insatt på zundapp då det fabrikatet inte tagit speciellt mkt av min uppmärksamhet)
Men inte att förneka

& rätt var det är så kommer det en orörd goding för en lämplig prislapp undrens tid är väl inte förbi eller

Men helt barskrapad är jag inte.. Har faktiskt en supersport -70 som ligger i delar å väntar på att jag får MC abstinens. Då & då hittar jag ngn lämplig nött del. Introvert strutare som jag är så ska jag försöka mig på konststycket att bygga en fejkpatinerad originalare.

din lyckost

Orkar inte lista upp allt men det är nog enklare och billigare att renovera en Puch.
Faktum är att min KS inte är i nyskick utan jag har försökt använda originaldelar så långt det går, hjulen är inte omekrade osv. Nu har ju moppen fått stå och bli lite dammig i garaget i några år så nån form av patina börjar den få
Men du Doktorn, jag kan gärna byta bort min KS, om du har en Rusch, Puch Cross eller en Standard Weekend Cross
Njae, bygga en ny av reprodelar är väl inte riktigt realistiskt. Tankar (mod 1970) och småplock finns nytillverkat i massor, dock inte 69-69 tanken. Ram, sving, bakskärm och undre gaffelben finns inte. Lykthus modell Supersport/KS100 finns i glasfiber. Kortlimpor har funnits, nu vet jag inte, pakethållare finns.dr.novolette skrev:Det var en kort strutperiod du hade..men lite halvstruttigt e det ju att åka knarr i 30
Men inte att förneka
din lyckost
Orkar inte lista upp allt men det är nog enklare och billigare att renovera en Puch.
Faktum är att min KS inte är i nyskick utan jag har försökt använda originaldelar så långt det går, hjulen är inte omekrade osv. Nu har ju moppen fått stå och bli lite dammig i garaget i några år så nån form av patina börjar den få

Men du Doktorn, jag kan gärna byta bort min KS, om du har en Rusch, Puch Cross eller en Standard Weekend Cross

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha! rättad blev jag av expert på området
En får tacka man lär sig ngt nytt varje dag fast man sitter här halvlam..
Jo du får låta den stå ett tag till så har du ju en patinerad originalare.
Å som sagt undrens tid är ju inte förbi så rätt som det är så kanske ngn byter den mot sin fräscha Rusch, Puch Cross eller en Standard Weekend Cross. lika säkert som en uppenbarelse på ljusan dag

Jo du får låta den stå ett tag till så har du ju en patinerad originalare.

Å som sagt undrens tid är ju inte förbi så rätt som det är så kanske ngn byter den mot sin fräscha Rusch, Puch Cross eller en Standard Weekend Cross. lika säkert som en uppenbarelse på ljusan dag

Javisst, det är ytterst sannolikt att någon skulle vilja göra ett sådant byte.dr.novolette skrev:Å som sagt undrens tid är ju inte förbi så rätt som det är så kanske ngn byter den mot sin fräscha Rusch, Puch Cross eller en Standard Weekend Cross. lika säkert som en uppenbarelse på ljusan dag

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite off-topic kanske men igår hämtade jag ut ett paket från Portugal. Köpte mig en Zündappmotor på tradera för 51 kr. En 3-vxl fot från 1962. 51 spänn var ju ett fynd men frakten gick på närmare 400 spänn så det var lite spännande att se vad jag köpt. Mest kritiskt är ju veven, om något annat är dåligt är det ju billigt att byta ut.
Och ojojojoj, har aldrig sett maken till glappfri vevstake någonsin. Skulle tro att denna är lika frisk som ett nytt vevparti. Tyvärr var det korta vevstaken så det blir lite pyssligare att hitta rätt kolv men det är inte omöjligt.
För övrigt så såg allt bra ut, finfina splines på växelaxeln
Har konstaterat att nu har jag mer motorer än jag har Zündappramar att stoppa dom i
. Tur det finns Sachsramar i förrådet.... <!-- </EdIndex> --></div>
Och ojojojoj, har aldrig sett maken till glappfri vevstake någonsin. Skulle tro att denna är lika frisk som ett nytt vevparti. Tyvärr var det korta vevstaken så det blir lite pyssligare att hitta rätt kolv men det är inte omöjligt.
För övrigt så såg allt bra ut, finfina splines på växelaxeln

Har konstaterat att nu har jag mer motorer än jag har Zündappramar att stoppa dom i