<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I mitt hopplock av delar till mitt hembygge verkar det inte gå att rädda bakhjulet . Hjulen kommer från en Crescent postmoped, med däcksbredd 2,25. Tänkte därför ta framhjulet och ha som bakhjul istället eftersom det finns färdigt för drevet och bromstrumman passade också. Men navet på framhjulet är smalare. Tål det mindre belastning eller är det bara en fråga om passformen i bakramen/estetiskt intryck. Kort sagt tror ni skadas eller blir skevt extra fort om jag monterar det bak..? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men som du skriver så är navet smalare och vad händer då jo drevet kommer ju inte linjera som förut och säkert blir hjulaxeln för kort mvh cobra <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, självklart linar inte kedjan, men det är ju ett hembygge så motorfästen har bygts om i samma veva. Men jag var mer ute efter om det skulle vara mindre stryktåligt än det igentliga bakhjulet med tanke på smalare nav. <!-- </EdIndex> --></div>