Ljus spole bosch

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Pop

Ljus spole bosch

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puttrar runt med ett 6 volt bosch ljus spole, som rent av ger ett svakt sken av mörker istället för någon form av ljus. kompisen som kör japansk kan ligga på tomgång och får samma sken när jag ligger och maxar (kanske inte riktigt men nära). jag har redan dragit lösa jordar ner till motorn, hjälpte bakljuset att få lite mer ljus. men vill ju även se vägen med helljus.

frågan är om någon har tips på hur jag kan få bättre ljussystem. och om det är spolarna som är dåliga överlag (båda mina moppar med bosch ljus spolar har lika dåligt ljus) och om någon vet ifall man kan ta en annan ljus spole direkt från en annan platta av annat märke och slänga dit?

mvh pop <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur många watt har du på framlampan, jag har för mig att ljusspolarna inte ger mer än 15 w, så ett extraljus typ cykelbelysning med batteri ger mer <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den ligger på 15 watt.

tror jag har en stefa tändplatta också liggande. för enkelhetens skulle, passar ljusspolen på bosch? eller är det 15 watt också? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Leta efter ett svänghjul med 21w satt orginal på zundapp ks 100 säkert på fler också <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slängde på ett stefa tändsystem igår. Och det känns som det ger mycket starkare ljus, kan vara att det är snö ute som gör det kanske? Ger betydligt bättre ljus på låga varv i alla fall:-) förra året vart jag stannad av polisen som trodde min bak lampa va ur funktion. Men lite varv så fick dom se att den lyste <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar