Pops Puch och Crush
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok, tänkte ev börja plocka med resterna av en 2000s som jag har över. Bucklig bakskärm nåt hemskt men tank o framstänka är Ok så jag får väl se vad det kan bli för skoj...om ork o tid finns.
Hur är montaget av framlyse löst på din tank? <!-- </EdIndex> --></div>
Hur är montaget av framlyse löst på din tank? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej, vad trevligt
det enda som egentligen va något att ha från början på det här objektet, va nog ramen isig, allt annat är buckligt och sönderskuret på dåraktiga vis. men har fått till det någolunda, kommer aldrig bli mer än bruks hojj av den
dock med lite kärlek nerlagd på den först 
det är inte löst alls
jag håller fortfarande på tänker ut hur det ska bli med lampan fram, för just nu sitter det ett glas coh sart ifrån en puch eller liknande, så passformen är ungefär lika bra som det låter <!-- </EdIndex> --></div>

det är inte löst alls

- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Själva skruvandet tar väl inte många minuter
Men om man räknar in att köra in moppen i garaget , ta bort motorn från ramen ,
skruva isär allt , åka och köpa lager och tätningar , skruva ihop motorn , sätta dit den på ramen och duscha efteråt .
Isåfall börjar det nog dra ihop sig till 4 timmar <!-- </EdIndex> --></div>
Vad är med på dom 4 timmarna?Pop skrev:ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen
skruva isär allt , åka och köpa lager och tätningar , skruva ihop motorn , sätta dit den på ramen och duscha efteråt .
Isåfall börjar det nog dra ihop sig till 4 timmar <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Ditt sätt, och rätt sätt
Man kanske kan göra på två sätt BraxBraxmatte skrev:Vad är med på dom 4 timmarna?Pop skrev:ja, det är rätt skottsäkra motorer. första jag alltid gör i stortsätt, är att byta lagrerna, sen behöver jag aldrig mer öppna den där motor i hela dens liv. och det tar typ 4 timmar att göra total renovering av den, då av från moppe och på igen
Isåfall börjar det nog dra ihop sig till 4 timmar

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja, idag så monterade jag bort motorn för att påbörja bearbetning av blocket, tog runt 20 minuter
haha, då va det grymt oeffektivt, det är 6 kablar i sockerbit, en skruv till förgasaren, 2 bultar till avgasröret och 3 skruvar som håller fast motorn, sen klart! borta. så där är det väl inte jobbigare än någon annan motor, det roliga börjar ju när locket plockar av.
ja, som ni kanske kan se så är motorn delad horisontelt, så det är riktigt skönt att arbeta med den, inget nållager eller shims som man måste passa så det inte glider isär, utan det är bara som braxmatte säger, hälla i grejerna

ja, som ni kanske kan se så är motorn delad horisontelt, så det är riktigt skönt att arbeta med den, inget nållager eller shims som man måste passa så det inte glider isär, utan det är bara som braxmatte säger, hälla i grejerna