typintyg

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
vstrommen

typintyg

Inlägg av vstrommen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hej, jag har fått fart på min Crescent 1279 och jag har försäkrat den, men vad menas med "typintyg" vart får jag ett sådant? <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Typintyget levererades med mopeden när den va ny, där står lite info om hur den är utrustad original.

Är väldigt få gamla moppar som har det kvar, jag har haft en enda där det fanns kvar. <!-- </EdIndex> --></div>
vstrommen

Inlägg av vstrommen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för respons, jag kom på att min gamla crescent är ju en klass 2 moped och då får jag åka på cykelbanan, jag ringde IF och jag behöver inte ha med mig försäkr. bevis för det räcker med personnr. och typintyget har ju försvunnit med någon tidigare ägare <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja
Försäkringsbevis är nog det enda du måste ha med dig vid färd av moped klass 2B <!-- </EdIndex> --></div>
vstrommen

Inlägg av vstrommen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack, då vet jag <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->...men du är fri från ansvar om du inom tre vardagar efter förseelsen kan styrka att du hade försäkring vid tiden för förseelsen hos Polisen, så skriv inte på några böter om du har glömt beviset hemma. Bra att veta! <!-- </EdIndex> --></div>
vstrommen

Inlägg av vstrommen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack för svaren :D <!-- </EdIndex> --></div>
Rofferaket

Inlägg av Rofferaket »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd :oops: , men måste man ha ett typintyg till klass 2 moped? I så fall, kan man skaffa ett nytt om det har slarvats bort? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hurvida man måste ha det vet jag inte. däremot höjer det värdet på moppen om det finns kvar. den enda som skulle kunna utfärda en dublett på typintyget är den mopedhandlare som sålde moppen ny. för det var han som intygade att mopeden överensstämde med typbesiktningen när han lämnade sålde den.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kan du läsa om hur du skaffar ett nytt typintyg:
http://www.classicmotor.se/artiklar/experten/20110411/typintyg-pa-aldre-moped/?page=1 <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar