<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ny tråd utan att dissa nån vi är ju alla olika i vår herres hage, kan ju va lite kul att höra va ni gör med mopparna, renovera/putsa köra en gång per år/köra varje dag/eller bara "äga"...
alla kan ju inte va som typ Hallsta fast man blir lite avis.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tja, jag kör moped lite då å då men under förutsättning att jag har någon
Jag är just nu mitt mellan moped. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köra moped? Näe, mopeder ska man titta på, klappa lite... fantisera om renovering, köpa delar till, fantisera lite till. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör varje torsdag och fredag till praktiken Annars kan det bli lite rundor då och då <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick diplom för att jag varit Hjärtums moppedrevs mest envisa medlem i år och besökt flest evenemang så lite moppeåkande blir det allt... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->He he :Ari i hallsta moppers säger att ingen har sett mig köra mina moppar .Jag kör när alla sover <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kör några gånger i veckan under säsong. Så här års blir det nog mer skoter, men jag har inget emot vinterkörning, har bara lite svårt att hinna med.
Nu är det nog 2 månader sen sist. Skandal, lovar att ta en tur på jullovet.
Tyvärr har jag för långt till firman, ( 6 Mil ) så moppe dit funkar inte.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som hallstamoppers-medlem kör man i ur och skur!
Jag både renoverar och kör. Kör till skolan varje dag (komvux) med moped. Ibland har jag bilen inne i stan och tar den då. Då det är en fordonskola så är polisen där var och varannan dag. Så moppen går inte så fort... 35km/h ungefär.
Har ju andra moppar som går fortare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->körs moppe på rallyn å lite träffar sommartid , vintertid blir det mest meka å putsa som gäller samt en del moppesnack med likasinnade kamrater ...gäller ju att hitta på lite hyss under den mörka tråkiga årstiden oxå.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör min monark monster moped, tar sig fram sjukt bra i snö, blir förvånad över hur bra den funkar trots kyla och djupsnö.
och jag kör lite då och då, i och med att jag inte har någon bra sadel, utan har nallat en gammal cykelsadel utan stoppning - handuk + silvertejp funkar ett tag, men inget vidare bekvämt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till och från jobbet varje dag på sommarhalvåret (3mil/dag)
Varje måndag med hallstamoppers (mellan 5 och 7 mil)
Iband nån tur med hela famijen på helgerna <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->körde dagligen året runt i 2 år när ja va av me körkortet.hur kallt de än va så igång med moppen som alltid startade. (SACHS GIVETVIS) numer e de bilen som används då jag vart utan moppe en tid. bara min 1279:a e igång så blir de moppeåka igen även i vinter, finns ju pengar att spara på det viset! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->året runt i snart 4 år. vaderad i flygvapnets overall från 60 talet som är fodrat som in i helvete... puch maxi såklart va nyss ute och drog igång den på första kicken i 10 minus <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kör så ofta jag kan
Rastade cp grodan senast igår.
Till helgen blir det nog en runda med vänner samt grillkorvning i någon snödriva <!-- </EdIndex> --></div>