Pengfors

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Pengfors

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pangerva vill ju se mer vinterbilder från våran lilla by.
Börjar med foton från våran tomt och mark. Idag snöar det lite och det är väldigt gråmulet.

Idag snöar det nästan vågrätt.
Bild

Våran lilla fiskebod.
Bild

En del av huset
Bild

För några dagar sedan satt en hök två meter från köksfönstret och mumsade på en kråkfågel.
Bild

Våra gamla traktorgarage på lut.
Bild

Bagarstugan som står mitt emot ladugården - numera moppestallet
Bild

Grannarna eller granarna?
Bild

Kanske skulle ha huggit och klätt en sånn här...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyg plats ni bor högt och tort ser jag och inga problem med granar som klagar när man varvar sent på kvälen <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir lite avis då man sitter mitt i ett bostadsområde och längtar ut på landet. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel
Inlägg: 1397
Blev medlem: 24 jan 2009, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Där finns det inget att klaga på :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Användarens profilbild
NRoos
Inlägg: 2105
Blev medlem: 18 jul 2009, 23:00
Ort: Robertsfors

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
f50glx skrev:snyg plats ni bor högt och tort ser jag och inga problem med granar som klagar när man varvar sent på kvälen
Det är väl oftast inte granarna som klagar när det förs oljud. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sgt det förut "PARADIS" :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för de fina bilderna. Ett fantastiskt ställe tycker jag.
Bilden på höken är grym, ja inte för att den tagit en fågel, utan för att det är en grym bild :D

Har ni fått igång vattnet? Hoppas det.
mvh/Per <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jorrå, vattnet är igång. Vi ska byta ut hydrofonen mot en direktpump nästa år eftersom vi inte förbrukar så mycket vatten som en hästgård vilken hydrofonen är avsedd för. Då kommer risken för att det fryser minska.

Appropå vårat djurliv på gården så har vi en hel del permanenta och återkommande gäster. Dom större djuren är:
Duvhöken på bilden, ca 50cm lång med vingspann på 100cm.
Ett par Fjällvråkar som är 49-60 cm lång och har en vingspann på 123-148 cm.
En hel grävlingsfamilj som bor vid traktorgaraget.
En räv springer ideligen efter vägen och ibland på gården oavsett tid på dygnet.
Ett gäng harar och hjort som vi bara sett spåren av.
Dessutom har tidigare ägare sett ett Lo på gården, ska visst finnas gott om dom här i kring.
Ja, vi ser faktiskt mer djur än folk här ute och som f50glx skrev så finns det inga grannar i närheten som klagar om man tokvarvar en moppe mitt i natten eller för annat oväsen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag älskar djurprogram och djur i allmänhet. Det måste vara en upplevelse att se så mycket på sina ägor. Fantastiskt roligt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Dessutom har tidigare ägare sett ett Lo på gården, ska visst finnas gott om dom här i kring.
Lo är nåt jag skulle vilja se ute i naturen men det tror jag inte kommer hända tyvärr... <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Inlägg: 2305
Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:
Raketsport skrev:Dessutom har tidigare ägare sett ett Lo på gården, ska visst finnas gott om dom här i kring.
Lo är nåt jag skulle vilja se ute i naturen men det tror jag inte kommer hända tyvärr...
Såg spår idag när jag var ute och fiskade.
Hona med unge.

Har aldrig sett någon själv, men polaren har sett Lo två gånger.
Själv har jag bara sett björn, det var coolt kan jag lova!

Ps Raketarna > Fint som snus, erat ställe! <!-- </EdIndex> --></div>
ilogurra
Inlägg: 1748
Blev medlem: 14 dec 2009, 00:00
Ort: Kil värmland

Inlägg av ilogurra »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser mysigt å snöigt ut 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mysig utsikt, och riktigt avundsjuk på djurlivet....här i småland ser jag bara älg, och en o annan skabbjagad räv...(Trist).... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag uppskattar verkligen djur och natur, så för mig går det inte att bo bättre.
Det skulle vara väldigt häftigt att få se ett Lodjur, men jag hoppas ändå att våra katter är inne om de dyker upp på gården.
Fjällvråkarna var riktigt mäktiga att se. Den ena satt på en gammal telestolpe 10m från vardagsrumsfönstret och den andra cirklade runt. Sedan begav dig sig gemensamt ned efter älven. Önskar jag hade haft kameran i närheten då.
Vi stötte också på en vit rovfågel med 90-100cm vingspann i höstas då vi var ute och körde. Det var bäcksvart ute och plötsligt dök den bara upp 5-7m framför bilrutan och och i jämnhöjd med oss. Den följde vägen och flög framför oss 100-200 meter sen vek den av in i skogen. Det bör väl ha varit en uggla som jagade, men jag tycket kroppen var lite för nätt för det. Något förslag? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor
Inlägg: 3378
Blev medlem: 15 mar 2010, 00:00
Ort: Tärnsjö

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:
f50glx skrev:snyg plats ni bor högt och tort ser jag och inga problem med granar som klagar när man varvar sent på kvälen
Det är väl oftast inte granarna som klagar när det förs oljud. :lol:
NRoos. staff_gemini-1.gif
det här e lika roligt som Floskeltoppen i Aftonbladet

en till kanske:
hydrofon=mikrofon för avlyssning under vatten :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar