Nit till typskylt på motorn.

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Amazon_jerka

Nit till typskylt på motorn.

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Hej.

Är det någon som vet någon lämplig nit till typskylt på motorn?
Måste tyvärr byta motor halva då den gamla hade en spricka så vill flytta över skylten till den nya.
Motorn är en 3vxl handväxel.

Tack på förhand <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja niten är ju ganska lik pinnen från en popnit. Så om man sätter popniten löst mellan käftarna i ett skruvstäd å knackar i änden så får man lös pinnen. Den har ju hyffsat lik skalle å ungefär samma dimension på skaftet.. jaa,, detta var bara nå´t jag kom på när jag läste din fråga kanske det funkar
mvh/Dr.Novolette <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha är det så man får matching numbers som det så vackert heter :P skojar bara ,kolla med din järnhandlare de brukar ha olika nitar i sortementet,har själv använt olika nitar till maskinernas typskyltar ,typ blindnit.hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Knacka ut niten undeifrån, fungerar bra. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Amazon_jerka

Inlägg av Amazon_jerka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den nya kåpan hade ingen skylt alls, men hade den haft det så hade jag inte brytt mig om besväret med det.

Tack för alla tips får gå ut och prova ikväll. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar