MCB in Snow (2011-års första snöbilder!)

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
Lason

MCB in Snow (2011-års första snöbilder!)

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade ingen annan kategori att posta i :)

Vad gör man om det är -11, vindstilla, nyligen slutat snöa och är uttråkad?

Ut och åk moped! Dubbla långkalsonger, olle (ylletröja), fleece och tjock arbetsjacka + militärens MC-vantar :)

Hade bara den lilla kameran med mig, för va tänkt att jag skulle åka en lite längre bit, men blev så kallt om nyllet att jag ket i det, men orkade inte hämta systemkameran och stativet :) Får duga med denna kameran :)

Bästa centralstödet tills det töar :)
Bild

Får nog ta väck fotpinnarna om man ska kunna få upp nån fart... De e nackdelen med att dom sitter så lågt på Compact.
Bild

Bild

Cool motor :wink:
Bild

Om kung bore körde moped hade han nog kört Compact med Reedventil :P
Bild

The name of POWER :wink:
Bild

EDIT: felstavning :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härliga bilder!! Å smidigt de där med att man bara kan stiga av utan att putta ner stödet :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var du ute och lekte i snön utan mig :shock: ... Svikare :evil:

Nymans 2013 <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är så härligt att köra i snö :) Synd man måste ha så grymt mycket kläder bara :(
Nymans2013 skrev:Var du ute och lekte i snön utan mig :shock: ... Svikare :evil:
Va spontant bara... Visste inte ens att jag hade tänkt köra en kvart tidigare :wink:

Snön ligger nog ett tag till ska du se :) Skulle kommer ner nästa vecka, då blir det fler bilder!

Kanske med systemkameran :) <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lason skrev:Va spontant bara... Visste inte ens att jag hade tänkt köra en kvart tidigare :wink:

Snön ligger nog ett tag till ska du se :) Skulle kommer ner nästa vecka, då blir det fler bilder!

Kanske med systemkameran :)
Då får du ringa så kameran får fota en redig snömaskin. hoppas bara jag hinner dreva ner tills dess, eller plugga ur :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Läste att du hade mycket kläder på dig och att det var jätteskoj :D

Men jag undrar vem Olle är och var du hade honom :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även jag förstår att det är brorsans namn,Olle Larson - han från mecka
du vet :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe, liter felsteg... olle ska de va, men litet o... Som i tröjan med samma namn.

Populärt kallad ylletröja också :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Det ser helt klart ut jättetrevligt med en kall moppetur fast vi har
-25 häruppe i norra landsändan... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

Grannen skrev::D Det ser helt klart ut jättetrevligt med en kall moppetur fast vi har
-25 häruppe i norra landsändan... 8)
Du får köra ut i djupsnön så du får knuffa ut moppenl, då blir man varm kan jag lova :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fler snöbilder!

Denna gången "In company of MCB 1248", och detta är då Nymans2013:s compact :)

Rätt tråkiga bilden denna gången... Men va en kul runda i alla fall :)

Liksom förra gången va det nästan sommarväder, Bara 5 grader kallt, och fick denna gången dessutom sällskap av nyblivne compactägaren Nymans2013, som inte var sen med att erkänna att compact har superba vägegenskaper i dåligt väglag :)

Denna gångne blev det en kort runda, runt 1,5 mil bara, men 1,5 roliga mil, som vanligt. Nymans compact gick hela tiden, trots sin lilla semester, och med iorninggjord broms så åkte den säkert :)

Blir fler mil i vinter! Mopeder är till för att brukas!

Hade tyvärr bara med mig lilla kameran idag med...

Bild
Silhuettbild (ska de föreställa iaf :roll: )

Bild

Bild

Bild
Crescent Compact, trotjänaren! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Härligt! Självklart har man reservdunk med sig då man kör Compact :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

Raketsport skrev::D Härligt! Självklart har man reservdunk med sig då man kör Compact :wink:
mjo. fast inte riktigt av anledning av rundans längd. Hade mycket och göra den eftermiddan/kvällen och innan rundan skulle det hinnas hem till Lason för att demontera bromskälden bak och smörja in axeln med silikonfett.

Dunkarna hemma var tomma så jag slattade i 2taktsolja i en av dunkarna och fyllde sedan på med bensin på vägen till Lason.

Tur var det dock att den var med. För Compacten hade jag inte heller tankat :lol: . Så dunken kom till användning straxt före dom nedre fotona togs.

För den som undrar var alla lampor i silhuett bilden finns så är det en bakväg som går runt kalmar flygplats. Och vi befinner oss altså på vägen som går mellan nuvarande fältet och en förlängning/nödbana. Fotot är taget mot nödbana, alltså med näsan bort från flygplatsen

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoj att få se på karta vart ni åker.

Ps. Jag har flyttat tråden till Foto, tar bort hänvisningen på någon dag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dags för fler bilder så. Jag har vart frånvarande här ett tag... Haft en del att göra (Tatt MC-kort bl.a), så har helt enkelt inte tänkt på att gå in här :oops:

jaja, nu är det snö igen så va ute en sväng nu, farsan hängde med också för en gångs skull, han har inga bra däck, nått lättrullande som heter Swallow...

Hann att knäppa två bilder, sen hade jag punka :( Trodde jag missade träbiten, men tydligen inte... Idioter som ska slänga träbitar med spik i mitt på vägen :evil:

Min räsercompact :)
Bild

Farsans 1237 :)
Bild

För er som tycker som han och jag att den är ful, här är spec:
1259-tank
-59 originalcylle med 12mm insug
-59 12mm förgasare
högkomptopp
TopRacing vevaxel med stålstake.
Lite uppskruvad tändning. Varvar satan, gör 45 på 1:an. :)

Compactens spec tror ja e tidigare i tråden, och i min signatur :)

Och nymans2013 - se till att fixa en moppe nu då! Köp en med sachsmotor så det håller... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar