Compacttråd!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Compacttråd!

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet ej om tråden hamnar rätt?! josse får flytta den i värsta fall! nyfiken nu o se hur många bland oss som har crescent compact alla modeller räknas. släng gärna upp bild. ja börjar me bild på min 1248 ja precis skaffat o räddat från mopeddöden visar foto på vad jag hämtade o hur det ser ut nu! har ni renoverat så visa gärna före och efter foton.

Bild Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bytte till mig min, då såg den ut såhär, Dvs fel motor

Bild

Sen har man bytt lite smådelar och kompletterat med andra,

Bild

Nu skall den säljas ivår, och innan ska den bli komplett, Det jag saknar är pakethållare och stagen som håller i bakskärmen, om ni har så PMa mig :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag bytte till mig denna skönhet i delar, slängde ihop den så att jag och han jag bytte den med skulle kunna köra på power meet! 8) blev sedan en rullande renovering, eller ja renovering kanske är o ta i.. gjorde iordning den! :D

färdig för power meet! visade sig ha dåliga packboxar o 2:an hoppade som satan. Men visst var det lik förbannat kul för det! :lol:

Bild

ett tag senare..
Bild

Bild

Bild

bytte den mot sukkan jag äger nu vilket jag ångrar VÄLDIGT mycket.... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha.. :lol: Har inte alla en Compact det är ju Sveriges vanligaste moped eller.. :roll: själv har jag ngr st bla. en 1247 som jag lyckats återställa till bruksskick efter det att den varit ett riktigt as med krokig gaffel, pajad sving, rasad motor, buckliga skärmar knäckta stag/pkt.hållare, råttbo till sadel, hjulen var pall å gravrostiga...mm. Det jag gjorde var att molekylera hela å putsa/polera räta mm. De delar som var obrukbara har bytts ut. Dock bara mot begade delar i bra brukspatinerat skick. Jag hade bla. turen att hitta både en snyggt patinerad sadel å en begad sving i rätt kulör. den här togs i slutskedet & innan jag bytt ut baklampan mot en begad original :D
Däremot renoverades motorn med nya delar :wink:
observera gnistprovaren pangerva thumb_up

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är min gamla compaqta dator.

tture

1248

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har ni hubbos första moppe.1248
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ha.. :lol: Har inte alla en Compact

Näe. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renoverad Compact 1240 & original 1248, lika i färgen blixten gör skillnad.
Bild

Compact 1248
Bild

Körbar Compact 1250-1. Ska originalrenoveras så småningom.
Bild

Renoverings objekt

Compact 1249 (storhjulingen)
Bild

Golden Champ
Bild

1250 cs
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser trevligt ut jossan me så många olika compacter. varför ja fastnat för en compact igen är nog på grund av att ja hade de som 11-åring, var den första moppen ja köpte själv. en favorit faktiskt!! hade ju även 1279 som 15-åring så nu har ja 2 av mina ungdomsmoppar i ägorna igen. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Compact är utlimata moppen, lagom på alla sätt och vis :)

Min risiga 1252, men dock - Den går som en dröm makinellt :)

Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråden börjar växa sig allt annat än Compact slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Tråden börjar växa sig allt annat än Compact slider_anon.gif
skoj o få fart på en ny tråd. finns nog trots allt lite ,edlemmar bland oss som har en compact eller fler!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pendlar compacten, trotjänare till och från jobbet

Bild

Tjejens finåka.

Bild

Och slutligen "race" compacten med 120mm nav och 16"hjul och 4-växlat.
89km/h

Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här har ni en bild på en compact som jag har ägt, då såg den ut som på bilden. När jag senare skulle sälja den för att byta åk så köpte farsan den. Han ville inte att jag skulle sälja bort min 15-års moped!

NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vilka läckerbitar ni andra äger. känns som man är ägare av en hög med skrot när ni andra visar vad ni har!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Skriv svar