saxonette

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
crescent-1228

saxonette

Inlägg av crescent-1228 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det någon som vety vad som händer om man häller i DEXTRON III i en saxonette motor? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det beror ju på mer exakt vad oljan är till för. Saxonette motorn är väldigt känslig på olja med tanke på kopplingen. Den skall ha ATF olja om jag minns rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
crescent-1228

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo jag har fått reda på att det ska vara typ A i den men tänkte när pappa har DEXTRON III olja tyckte det skulle vara lättvindigt
DEXTRON III är ATF olja men med andra tillsatser
MEN VAD ÄR DET SOM HÄNDER OM MAN HAR I FEL OLJA :?: :?: :?: :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den kommer gå dåligt med fel olja, vill inte dra iväg. <!-- </EdIndex> --></div>
crescent-1228

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej tack så mycket vet du var t man kan få tag på rätt olja till dom?
ATF typA <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mekonomen är nog ett säkert kort! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ATF typ A ska kunna ersättas med Dexron istället, men Dexron III brukar kunna bli tunn, så du kan få problem med att det slirar. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->beror mycket på hur bra motorn är, och hur dålig den är....iaf den jag hade. jag hade ingen motorolja hemma när jag skulle provköra, o då gick majsolja....men den motorn var dåligt servad oxå, så det var säkert gammal mög olja inuti....men den luktade gott!:) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
crescent-1228

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Mekonomen är nog ett säkert kort! :wink:
okej tack ska pröva det får åter komma om dom inte har :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mekonomen kan aldrig vara ett säkert kort, kanske ett kort i de lägre valörerna :? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar