från wikepedia: Mopederna hade dispens och var godkända dels med starkare motor (1,5 hästkrafter) samt även dispens så man får framföra dem utan hjälm. sämmer detta i nu

jo tack jag har märkt att dom vill välta, det är ju bra att skydda huvet fast man kanske inte har så mycket därNymans2013 skrev:Om dagens poliser sätter P eller inte är jag inte medveten om. Men jag kan säga dig att dom har en läskig tendens att välta så jag skulle oavsett lagen behålla hjälmen på även i en shopper.
Dispensen gällde vad jag vet 3hjuliga moppar från början, alltså ven flakor och monark senior och liknande. Vet dock inte hurdan lagen ser ut idag.
alla grabbarna i HA åker inte utan hjälmSura skrev:Vad är det för regler som gäller för alla "postmuppar" som åker flakmoppe utan hjälm och delar ut post ?
Har dom problem med mjäll allihopa precis som grabbarna i "Hells Angels"...
Flesta åker väl inte ens båge ? <!-- </EdIndex> --></div>Neifelheim skrev:alla grabbarna i HA åker inte utan hjälmSura skrev:Vad är det för regler som gäller för alla "postmuppar" som åker flakmoppe utan hjälm och delar ut post ?
Som i alla mc klubbar, nej. och inte dom flesta, kanske 30%....sen är det en fråga om det finns tid o köra båge med. <!-- </EdIndex> --></div>S_Compakt skrev:Flesta åker väl inte ens båge ?Neifelheim skrev:alla grabbarna i HA åker inte utan hjälmSura skrev:Vad är det för regler som gäller för alla "postmuppar" som åker flakmoppe utan hjälm och delar ut post ?
Jag råkar höra till "postutdelarkastet"Sura skrev:Vad är det för regler som gäller för alla "postmuppar" som åker flakmoppe utan hjälm och delar ut post ?