Vilken Veteranskoter passar oss bäst?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo nog har är rullats i sina dagar men då satt skidorna på fötterna istället för på skotern :D så sant så kräver skoterkörning en erfaren förare men SKS 500 var inte direkt förlåtande.. :roll:
jasså så du har vart racingförare vad hette klassen :roll: "Woodstock med specialdesignade karosser" med tanke på din ålder å lekamen :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Jo nog har är rullats i sina dagar men då satt skidorna på fötterna istället för på skotern :D så sant så kräver skoterkörning en erfaren förare men SKS 500 var inte direkt förlåtande.. :roll:
jasså så du har vart racingförare vad hette klassen :roll: "Woodstock med specialdesignade karosser" med tanke på din ålder å lekamen :D
Bild
Nää - de e lillen min,sistfödde som avatar...STOOORA Standard var klassen doktorn... :wink: kort men intensiv karriär. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här skotern med denna pulka är nog exakt vad ni ska satsa på och kanonpris dessutom :lol: Snabba ryck
http://www.blocket.se/alvsbyn/Lynx_59_a_med_pulka_31643958.htm?ca=1_3&w=1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Grannen skrev:Den här skotern med denna pulka är nog exakt vad ni ska satsa på och kanonpris dessutom :lol: Snabba ryck
http://www.blocket.se/alvsbyn/Lynx_59_a_med_pulka_31643958.htm?ca=1_3&w=1
Det var bra pris! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med tanke på att man får mellan 6-7 tusen bara för pulkan :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->slog ni till Jossan å Mona eller... :wink: annonsen har försvunnit... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, vi hann inte få tummen ur. Satt nog förlänge och räknade vad rörmockarn skulle kosta oss denna månad. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Slog till...Jag tror inte dom var nog snabba för en 59a med pulka och en ägare...i det priset säljer sig själv tyvärr.
Tänkte köpa själv men tipsade flickorna istället.
:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om röris tog BRA betalt så blir det kanske inte så många slantar över, kanske en sån då.:D

http://www.blocket.se/vasternorrland/Sno_runner_by_Chrysler_unik_rolig_snomoped_31668329.htm?ca=4&w=1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är mycket jag skulle vilja ha och en Snow Runner hör till en av dom grejerna. Kanske inget att dra timmer med :lol: men däremot vad mycket roligt man kunde ha istället.
Men slantarna går ända i första hand till en bruksskoter och ev. nån Veteranskoter innan det står en Snowrunner på gården. En MCB eller Larven ska det vara!

Kolla bara vad roligt man har på en Crescent skoter!
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bild på den flygande lappen 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min hänger här just nu, väntar på nytt band från USA, men jag tror det kommer snart.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Starlite

Inlägg av Starlite »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En lynx 59a skulle passa perfekt skulle jag tro.
Men skaffar ni en veteranare så borde ni självklart skaffa en Mcb 380 , 520.
Bara en sak, den går inte i snö för fem öre, tillverkades i 4 år om jag kommer ihåg rätt och slutade tillverkas för att ägaren dog. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom har riktigt kassa mattor dom där snömopparna alla jag känner till har pajade mattor :(
Kul jossan att du har en larven i åtanke det är riktgt djävla kul med dom maskinerna! Men man bör passa sig för vissa modeller som bara är skit rakt igenom. Du får höra av dig när du kommit på att skaffa en så ska jag ge dig dom tips du behöver..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Starlite skrev: Bara en sak, den går inte i snö för fem öre, tillverkades i 4 år om jag kommer ihåg rätt och slutade tillverkas för att ägaren dog.
Jag har hört att de går dåligt i snö :roll: men det är en skoter som är rolig att ha. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar